Mijn 19mm boortje kwam binnen, dus ik kon de dog-gaten boren:
Ik heb nog maar één rij gedaan, geen idee of dat genoeg gaat zijn. Kan altijd nog bij maken.
De klem even proef-gepast:
Hij moest nog een stuk kwijt aan de bovenzijde dus dat heb ik gewoon op de zaagtafel gedaan - het uiteindelijk ontwerp ziet er dus iets anders uit (schuiner aan de bovenzijde).
Nou het lastige werk... het Andrew's Cross. De handleiding is op zich niet slecht, maar ik vind het toch lastig. Sowieso doet hij alles in inches, maar ik kan ook slecht bepalen waar alles moet komen, dus ik doe het een beetje op gevoel. Het metaal kan ik verprutsen, dan haal ik gewoon nieuw. Zolang ik de bank maar een beetje heel hou
.
Het idee is dus een kruis dat aan de bovenzijde met een pen in de poot en het blok steekt, de onderzijde kan vrij 'glijden' in het kanaal, en er zit nog een bout in het midden om te scharnieren. Het ding hoeft geen krachten te zetten of op te vangen, hij dient puur om de boel recht te houden.
Ik heb reeds een sleuf in het klemblok, maar de handleiding schrijft voor dat het kanaal zo diep is als de metalen beugel dik is. Hier mis ik dus nog een paar millimeter, maar het hangt denk ik ook af van hoe diep het boutgat zit.
In de poot heb ik ook al een kanaal gemaakt, maar dat moet nog verder uitgediept worden, en dat is hard werken... duimen dat het morgen een beetje gaat lukken. Zou zó vet zijn.
ah, een video die ook vertelt wat er mis kan gaan
.