Mmmm ik zelf denk eerder dat het getoonde Duitse filmpje een maandag ochtend model betreft.
Heb al jaren deze inval zaag ben er zeer tevreden mee. Ter vergelijk heb ook de Makita en heb jaren gezaagd met de Festool. Die machine heb ik in arre moede jaren geleden weggedaan
van de Festool eerste serie (inval zaag) kan ik zeggen BAGGER!!! Kunstof scharnier puntjes die steeds weer in tweeen braken. (Midden 90,s)
De zool van mijn Parkside is vlak.
Heb nu ook een accu inval zaag van Parkside en voor dat geld kan geen ander merk daar tegen op!
En nee ik heb geen aandelen.
Laat een ieder voor zichzelf beslissen welk apparaat tegen welk geld hij of zij aanschaft.
Kortom voor 69 eurootjes heb je een fijn apparaat welke bij Scheppach gemaakt wordt.
En prima geschikt is voor semi professioneel en hobby gebruik.
Groetnis,
Roeland
Inderdaad, Roeland was het die die review heeft gepost. Ik heb jaren lang een oude atf 55 van festool gehad prima machine niets mis mee. Ik ben vanaf mid jaren 80 tot 2009 dealer geweest van Festool. Er is, voor wat mij bijgebleven is, een keer een productiefout geweest. Binnen 10-20 minuten waren de tandwielen kapot. De laatste van die foute serie is, bij ons,10 jaar na dato gerepareerd. (Nou die heeft veel gezaagd
) Dat wat Roeland aangaf met de blokjes komt inderdaad voor bij de oude ATF, bijna altijd na een val of ruw gebruik. Ik zelf heb er nooit last van gehad. Nou heb ik met die zaag ook niet te veel gewerkt. Daar had ik de tijd niet voor. Wel is deze machine af en toe uitgeleend als er reparaties waren. Het woord bagger vind ik totaal niet op zijn plek. Je mag best teleurgesteld zijn als je pech hebt. Wij hebben jaren lang een 50 van deze machines per jaar verkocht en als het bagger was geweest was ik er al lang mee gestopt. Ik heb klanten gehad die dat ding kochten om een schuurdeurtje af te zagen en klanten die vier paar koolborstels per jaar nodig hadden. Die machine zat onder een tafel en ging om 8 uur 's ochtends aan en om 18.00 uur uit.
Een dure machine maakt je geen betere houtbewerker als je er niets van kunt. Het maakt het voor kundige personen vaak wel makkelijker.
Ik weet niet of ik nu weer de festool zaag zou kopen, zo heel veel gebruik ik hem niet meer. Een goedkopere kan ook een heel net resultaat geven. Soms moet je een keertje meer meten (moet ik toch wel) of glijdt ie iets moeilijker. Maak je eigen keuze en denk om je beurs.