Hebben kortingscodes een plek op het forum?

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ja maar 600 Euro voor een apparaat dat je drie keer per jaar gebruikt is nog veel meer weggegooid geld.
Interessantere vraag voor zo'n filmpje is in hoeverre je met een uurtje pielen en vijlen de score van die Parkside wat op kunt krikken.
Je kunt dan kiezen of je dat wil, of, alternatief, zo'n ding huren voor bijna 40 Euro per dag.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Mmmm ik zelf denk eerder dat het getoonde Duitse filmpje een maandag ochtend model betreft.
Heb al jaren deze inval zaag ben er zeer tevreden mee. Ter vergelijk heb ook de Makita en heb jaren gezaagd met de Festool. Die machine heb ik in arre moede jaren geleden weggedaan
van de Festool eerste serie (inval zaag) kan ik zeggen BAGGER!!! Kunstof scharnier puntjes die steeds weer in tweeen braken. (Midden 90,s)
De zool van mijn Parkside is vlak.
Heb nu ook een accu inval zaag van Parkside en voor dat geld kan geen ander merk daar tegen op!
En nee ik heb geen aandelen.
Laat een ieder voor zichzelf beslissen welk apparaat tegen welk geld hij of zij aanschaft.
Kortom voor 69 eurootjes heb je een fijn apparaat welke bij Scheppach gemaakt wordt.
En prima geschikt is voor semi professioneel en hobby gebruik.

Groetnis,
Roeland
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ja maar 600 Euro voor een apparaat dat je drie keer per jaar gebruikt is nog veel meer weggegooid geld.
Interessantere vraag voor zo'n filmpje is in hoeverre je met een uurtje pielen en vijlen de score van die Parkside wat op kunt krikken.
Je kunt dan kiezen of je dat wil, of, alternatief, zo'n ding huren voor bijna 40 Euro per dag.
Dat is geen weggegooid geld, dat is gewoon goed besteed geld. Je werkt dan orettig, zuiver en veilig. Die machine houdt ook nog eens zijn waarde en er worden niet nodeloos grondstoffen en energie verspilt aan wegwerpbende.
De vraag zou moeten zijn waarom dit soort rommel gemaakt mag worden terwijl je dan idd beter kunt huren als alternatief voor een dure aanschaf.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ja maar 600 Euro voor een apparaat dat je drie keer per jaar gebruikt is nog veel meer weggegooid geld.
Interessantere vraag voor zo'n filmpje is in hoeverre je met een uurtje pielen en vijlen de score van die Parkside wat op kunt krikken.
Je kunt dan kiezen of je dat wil, of, alternatief, zo'n ding huren voor bijna 40 Euro per dag.
Precies en als al nodig maar met een beetje vijlen aan 1 zijde en deze Parkside past dan ook op de Makita en of Festool linialen.
Groetnis,
Roeland.

ps Jaren geleden hier een review over deze machine op het Forum geplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat is geen weggegooid geld, dat is gewoon goed besteed geld. Je werkt dan orettig, zuiver en veilig. Die machine houdt ook nog eens zijn waarde en er worden niet nodeloos grondstoffen en energie verspilt aan wegwerpbende.
De vraag zou moeten zijn waarom dit soort rommel gemaakt mag worden terwijl je dan idd beter kunt huren als alternatief voor een dure aanschaf.
Te zwart wit. Festool is fantastisch maar niet iedereen kan het zich veroorloven of heeft het perse nodig. Soms moet je het met minder doen om wat voor reden dan ook. Zo'n Parkside kan voor hobbyisten een uitkomst zijn, zoals Roeland ook al aangeeft. En als een beetje serieuze hobbyist ga je toch geen cirkelzaag huren?
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en Rdl

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Nee, als serieuze hobbyist spaar je even en dan koop je een fatsoenlijke zaag..
Nogmaals; verspilling van middelen is naar mijn mening niet meer van deze tijd.
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
83
Ik heb zelf al meer dan 10 jaar de Makita sp6000. Op een gegeven moment merkte ik dat deze niet zuiver zaagde. Nagekeken, potverdikke zool zo krom als wat... een keer teveel gevallen? Nee natuurlijk niet.
Het euvel?

Heel simpel de voorste en achterste stelmoer voor het kantelen stonden ongelijk aangedraaid en daarmee tordeerde de zool. Snel opgelost.

Zou dat voor de Parkside uit het filmpje wellicht ook het euvel zijn?

Ps ik heb zelf ook redelijk wat Parkside gereedschap (accu) en dat is echt erg goed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Efvee

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Mmmm ik zelf denk eerder dat het getoonde Duitse filmpje een maandag ochtend model betreft.
Heb al jaren deze inval zaag ben er zeer tevreden mee. Ter vergelijk heb ook de Makita en heb jaren gezaagd met de Festool. Die machine heb ik in arre moede jaren geleden weggedaan
van de Festool eerste serie (inval zaag) kan ik zeggen BAGGER!!! Kunstof scharnier puntjes die steeds weer in tweeen braken. (Midden 90,s)
De zool van mijn Parkside is vlak.
Heb nu ook een accu inval zaag van Parkside en voor dat geld kan geen ander merk daar tegen op!
En nee ik heb geen aandelen.
Laat een ieder voor zichzelf beslissen welk apparaat tegen welk geld hij of zij aanschaft.
Kortom voor 69 eurootjes heb je een fijn apparaat welke bij Scheppach gemaakt wordt.
En prima geschikt is voor semi professioneel en hobby gebruik.

Groetnis,
Roeland
Inderdaad, Roeland was het die die review heeft gepost. Ik heb jaren lang een oude atf 55 van festool gehad prima machine niets mis mee. Ik ben vanaf mid jaren 80 tot 2009 dealer geweest van Festool. Er is, voor wat mij bijgebleven is, een keer een productiefout geweest. Binnen 10-20 minuten waren de tandwielen kapot. De laatste van die foute serie is, bij ons,10 jaar na dato gerepareerd. (Nou die heeft veel gezaagd :ROFLMAO: ) Dat wat Roeland aangaf met de blokjes komt inderdaad voor bij de oude ATF, bijna altijd na een val of ruw gebruik. Ik zelf heb er nooit last van gehad. Nou heb ik met die zaag ook niet te veel gewerkt. Daar had ik de tijd niet voor. Wel is deze machine af en toe uitgeleend als er reparaties waren. Het woord bagger vind ik totaal niet op zijn plek. Je mag best teleurgesteld zijn als je pech hebt. Wij hebben jaren lang een 50 van deze machines per jaar verkocht en als het bagger was geweest was ik er al lang mee gestopt. Ik heb klanten gehad die dat ding kochten om een schuurdeurtje af te zagen en klanten die vier paar koolborstels per jaar nodig hadden. Die machine zat onder een tafel en ging om 8 uur 's ochtends aan en om 18.00 uur uit.
Een dure machine maakt je geen betere houtbewerker als je er niets van kunt. Het maakt het voor kundige personen vaak wel makkelijker.
Ik weet niet of ik nu weer de festool zaag zou kopen, zo heel veel gebruik ik hem niet meer. Een goedkopere kan ook een heel net resultaat geven. Soms moet je een keertje meer meten (moet ik toch wel) of glijdt ie iets moeilijker. Maak je eigen keuze en denk om je beurs.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Ik heb de Parkside zelf niet maar ik vertrouw het niet na dat filmpje. En het is niet het enige filmpje dat dat liet zien. Precisie is nou juist waarom je zo'n tool gebruikt. Dan lijkt het mij beter om 100/200,- bij te leggen en een gebruikte Makita of Festool te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Voor de Parkside Performance fans: Via Lidl Duitsland (handig voor mensen die niet al te ver van de grens wonen):
277542_1.jpg

277542_1.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.