Hebben kortingscodes een plek op het forum?

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Je hebt diensten zoals bijvoorbeeld IN3 waarbij het bedrag verdeeld wordt in 3 termijnen.
De eerste betaal je direct en dan elke maand de volgende termijn. Na 2 maanden is het afbetaald en geen rente. Weinig winkels die dat doen en meestal zijn die winkels ook duurder, maar soms ook niet en in dat geval is het een handige optie voor sommige.

Er zijn meer mensen die geen dikke bankrekening hebben dan wel. Of in een situatie zitten waarbij de ene maand meer binnenkomt dan de andere maand. Zolang je de rekeningen kan betalen en op deze manier wat kan spreiden zie ik niet zoveel problemen. Ga er maar vanuit dat een bedrag als 700,- voor de meeste mensen best pittig is en dat echt wel voelen als ze dat in 1 maand uit moeten geven.

De 3 likes op de post van Wim doet mij vermoeden dat zij nogal neerkijken op mensen die dat doen. Als dat het geval is vind ik hun zieliger. Die hadden er nooit zo bijgezeten zoals ze nu zitten wanneer leningen niet zouden bestaan. De hele wereldeconomie zou niet draaien zonder.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.222
531
Eanske
ingoogni.nl
De 3 likes op de post van Wim doet mij vermoeden dat zij nogal neerkijken op mensen die dat doen. Als dat het geval is vind ik hun zieliger.
Het heeft niets met op neer kijken te maken. Het is gewoon pragmatisch, je spaart, je koopt. Als je niet kunt sparen kun je niet kopen. "Achteraf" sparen veranderd daar niets aan.

T.a.v. Festool, het gunstigste ben je uit als je de grootst mogelijke set koopt. Al die dingetjes die je nu niet nodig denkt te hebben zijn ineens prijzig als je ze later wel nodig hebt, plus iedere keer de verzendkosten.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Nee jij maakt sparen jouw standaard en alles daarbuiten valt buiten de norm dus dan maar neerkijken.
Dat benadruk je heel duidelijk door vervolgens daarna te roepen dat die mensen niet kunnen sparen. ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Je hebt diensten zoals bijvoorbeeld IN3 waarbij het bedrag verdeeld wordt in 3 termijnen.
De eerste betaal je direct en dan elke maand de volgende termijn. Na 2 maanden is het afbetaald en geen rente. Weinig winkels die dat doen en meestal zijn die winkels ook duurder, maar soms ook niet en in dat geval is het een handige optie voor sommige.

Er zijn meer mensen die geen dikke bankrekening hebben dan wel. Of in een situatie zitten waarbij de ene maand meer binnenkomt dan de andere maand. Zolang je de rekeningen kan betalen en op deze manier wat kan spreiden zie ik niet zoveel problemen. Ga er maar vanuit dat een bedrag als 700,- voor de meeste mensen best pittig is en dat echt wel voelen als ze dat in 1 maand uit moeten geven.

De 3 likes op de post van Wim doet mij vermoeden dat zij nogal neerkijken op mensen die dat doen. Als dat het geval is vind ik hun zieliger. Die hadden er nooit zo bijgezeten zoals ze nu zitten wanneer leningen niet zouden bestaan. De hele wereldeconomie zou niet draaien zonder.
Dat is mijn persoonlijke mening. Zeker geen waarde oordeel.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Daarom zei ik ieder z'n ding. Ik probeerde wat meer context te geven waarom sommige mensen voor dit soort diensten kiezen. Ik heb het een paar keer gebruikt en kwam er niet mee in de problemen.

Uiteraard is dit natuurlijk wel een valkuil voor mensen die hun rekeningen niet betalen en zal dat vast in het verdienmodel meegewogen zijn.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
963
395
hilversum
De 3 likes op de post van Wim doet mij vermoeden dat zij nogal neerkijken op mensen die dat doen. Als dat het geval is vind ik hun zieliger. Die hadden er nooit zo bijgezeten zoals ze nu zitten wanneer leningen niet zouden bestaan. De hele wereldeconomie zou niet draaien zonder.
Begin eens met niet in te vullen wat een ander denkt of vind?
Ik ben het gewoon eens met wim.
Als ik het geld er niet voor heb koop ik het niet.
Hoe een ander met ze geld omgaat moet ie zelf weten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
1 like was van mij en ik kijk niet neer op anderen. Ik zit zelf in de bijstand al een aantal jaar en dat is geen vetpot en mijn mening is sparen dan pas kopen. Yep zelfs in de bijstand kan je sparen het is niet veel maar lukt wel. Vandaag een metabo boorhamer gekocht ook een flink bedrag maar wel in 1 keer betaald plus centen over voor als er iets onverwachts komt.
De constructie in 3x betalen is gewoon niet slim want als er iets anders stuk gaat ga je dat dan ook vervangen/repareren in termijnen? Dan blijf je bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Emilio

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Tip: Als je aanbiedingen van over de grens wilt zien is het handig om een VPN te gebruiken bij je zoekacties en het land te kiezen waar je wilt zoeken. Zeg dat je Duitsland kiest. Google, Bing of welke zoekmachine je gebruikt ziet dan een Duits IP adres en geeft je dan de resultaten voor Duitsland. Let wel: prijzen zijn met Duitse BTW, sites zijn in het Duits, het is niet gezegd dat de leverancier die je vindt ook naar Nederland/België levert, en verzendkosten kunnen best tegenvallen, maar je hebt in elk geval een adres om verder te kijken.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
1 like was van mij en ik kijk niet neer op anderen. Ik zit zelf in de bijstand al een aantal jaar en dat is geen vetpot en mijn mening is sparen dan pas kopen. Yep zelfs in de bijstand kan je sparen het is niet veel maar lukt wel. Vandaag een metabo boorhamer gekocht ook een flink bedrag maar wel in 1 keer betaald plus centen over voor als er iets onverwachts komt.
De constructie in 3x betalen is gewoon niet slim want als er iets anders stuk gaat ga je dat dan ook vervangen/repareren in termijnen? Dan blijf je bezig.
Als er iets zo snel stuk gaat zal het 9/10 keer onder de garantie vallen en dus niks kosten lijkt mij. Of je moet zelf die schade hebben aangebracht. (al maakt dat in geval van Festool ook niet uit die geven je 3 jaar zonder nonsense).

Maar goed.. Het overgrote deel van Nederland leent in allerlei vormen. De minderheid leent helemaal niks, sommige doen het in 3 termijnen zoals ik met mn Festool, sommige doen het in 24 maanden met hun nieuwe mobieltje en abonnement, sommige doen het in 30 jaar in de vorm van een hypotheek.

Veel plezier met je boorhamer iig :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Een hypotheek is iets heel anders, want daar staat onderpand tegenover en een telefoon is het goedkoopst in de aanschaf icm met een abbo, daardoor is er een andere motivatie buiten ongeduld om te gaan lenen.

En een e-bus is nog veel duurder dan een festool zaag......

Moet dit gedoe over leningen niet ergens anders worden geplaatst? Dit topic gaat over acties volgens mij en dat wordt nu behoorlijk vervuild.
 
  • Haha
Waarderingen: Champ

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.222
531
Eanske
ingoogni.nl
PARKSIDE Invalzaag met geleiderail 1200 W
69,99€ + 4,99€ verzending
Alleen vandaag geldig
Wel een leuke om een vertek/afkort zaag van te maken. Bak timmeren, rand van de bak een paar mm lager dan de maximale inval. Paar gaten in de lineaal boren en die op de bak schroeven. Paar extra gaten voor de standaard hoeken boren.
 

Champ

Actieve deelnemer
25 feb 2023
64
15
Nederland
Ik had wat reviews van die Parkside inlegzaag gekeken en wat een troep is dat zeg.
Absoluut niet aanschaffen, voor een paar centen meer heb je iets dat bruikbaar is.

Hier is het goed te zien.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Er stonden hier op het forum in het verleden wel positieve reviews van deze zagen. Als de lidl ze nu van een ander betrekt dan kan de oude review vervallen.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Wegend dat een Parkside met lineaal 69 Euro kost en dat je voor de getoonde Festool/Blauwe Bosch met een railtje gauw 600 Euro neer mag tellen ...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.