Ik zit nu te twijfelen of ik niet een 2dehands Robland x26 of x31 houtcombine ga kopen. Een hele vriendelijke meneer in mijn dorp verkoopt dergelijke zagen in bijberoep. Het voordeel is dat ik dan gelijk een vlak en vandiktebank in huis haal. Echter ik vind het leuk om van die jigs te bouwen van onze bekende Canadese en Amerikaanse youtube woodworkers. Weet iemand of ik met een Robland zaag dat ook kan doen? Hoe precies is de geleider b.v. en zitten er wel t-tracks op? Ik ga van het weekend die Roblands eens bekijken.
Viepert, het basismodel neemt 130 op 110 cm in beslag. Teken het eens uit op een plannetje....
Zelf ook eigenaar ervan, een echt superleuke machine om mee te werken. Alles werkt en glijdt zoals het hoort. Montage is klaar en duidelijk.
Sedert enkele weken nu uitgerust met een Freud 8" super dado stack, is nu de rolls royce van de werkplaats
Bedankt! Dat is duidelijk!De Harvey heeft een smallere as dan 30mm (5/8 inch) maar werkt met een ring om zaagbladen van 30mm te accepteren. Dat betekent dus dat je zowel zaagbladen met 30mm asgat als met 5/8 inches kunt plaatsen.