Beste Sirjacobs, mag ik u feliciteren met dit vakwerk van absolute topklasse. Ik ben nog pas een beginnend houtbewerker met 0 ervaring op de draaibank maar als ik zie hoe u dit Kunstwerk (en ja, Kunst met de hoofdletter K) laat ontstaan, kan ik niet anders dan nederig mijn hoofd buigen en dan maar heel veel gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Wellicht mag ik dan over een 10-tal jaren een sin uw schaduw staan.....
Dank voor het delen en de zeer duidelijke uitleg. Plaatjes zeggen zéker meer dan woorden en ook dat is in deze schitterende projectbeschrijving te zien! Chapeau!
Wat een prachtige woorden Timberframe.
Dit is toch iets waarvan ik stil ga worden. Ik sta aan de grond genageld.
Het is net of ik in de watte ben gedraaid.
Dit is mijn ding waarvan ik het heel graag deel naar jullie toe breng.
Zoals als je zelf schrijft, veel oefenen en veel oefenen is de boodschap.
Wat ook belangrijk is, stelen met uw ogen, nadenken, uittekenen/schetsen en uit proberen.
Uw materiaalkeuze qua gereedschap is ook zeer belangrijk.
Het is een dure hobby, maar ik heb het ervoor over.
Gelukkig staat mijn vrouwtje achter mij en ze kent mijn passie door en door.
Wij hebben in onze jongere jaren nooit onnodige dingen aangeschaft en met beide voetjes op de grond gestaan. Dit doen we trouwens nog altijd.
Nu dragen we daarvan de vruchten en we doen wat we graag willen.
Mijn vrouw doet graag fotografie en daar steun ik haar in.
Ik denk dat dit goede compromis zijn.
Timberframe, je krijgt van mij alle steun naar de houtdraaiwereld toe.
Succes met uw projectjes en zeker niet schamen om het op deze boeiende forum te plaatsen.
Binnenkort plaats ik nog het huwelijk tussen paneel (logo) en kader met hun afwerkingslaag op de forum.