Geen annulering bij Toolnation

jorisvh

Post veel
dat artikel maakt veel duidelijk.
je moet ze wel nageven: de visie van de top komt 100% overeen met wat we als klant zien.

ik denk niet dat alle klanten gratis willen retourneren.
ik denk niet dat alle klanten willen dat een bestelling de volgende werkdag geleverd wordt.
maar ik weet wel zeker dat alle klanten willen dat een bedrijf doet wat het belooft (bvb leverbaar in 3-5 werkdagen) en zich, als dat niet lukt, nederig en coulant opstelt.

• Leuk
Waarderingen: elzenmaa

Senior10

Actieve deelnemer
4 jun 2024
36
11
Hoekschewaard
Het belangrijkste is dat je doet wat je zegt en dit duidelijk communiceert naar de klant. dat doen ze niet. En dat je op een normale manier respect hebt voor een klant, dat hebben ze kennelijk ook niet.
Alle andere zaken als levertijd, retour recht, al of niet gratis, en mogelijkheid tot annuleren zijn prima te communiceren en aan service hangt een prijskaartje. Als klant kan je dat dan accepteren of niet. En wanneer je als leverancier dan niet rondkomt met je prijskaartje, dan doe je of iets niet goed, of je moet aan ander beroep kiezen. Belangrijk om te realiseren, bij zowel klanten als bij leveranciers heb je goedwillende en redelijke mensen, maar ook onwillende en ongeinteresserde.

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
522
0
Helaas dezelfde ervaring, bij bestellen worden redelijke levertijden voorgespiegeld. Deze worden alleen nooit gehaald. Soms een aantal weken, soms langer… en bij navragen inderdaad vage nietszeggende reacties. Ook ik bestel daar dus niks meer, ze hebben volgensmij meerdere websites waaronder cmtonline.nl. Ook daar eenzelfde ervaring mee.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
264
61
Oss
Dat begrijp ik niet goed, waarom wil je geen zaken doen met particulieren?
Retouren ofwel herroepingsrecht geldt alleen bij online verkoop, raakt dat jou als zzp-er?

Met betrekking tot retouren:

Retouren kosten je als online verkoper altijd geld. Je bent nml verplicht het gehele bedrag inclusief de verzendkosten die je aan Post of DHL hebt betaald aan de koper terug te betalen, en dat is in mijn ogen een verkeerde regeling. Een koper krijgt ook geen benzinegeld vergoed als deze iets gaat ruilen bij een winkel, dan mag je blij zijn dat je geld terugkrijg, is namelijk geen verplichting voor de winkelier, die kan ook een tegoedbon o.i.d. geven.

Vanwege een hele simpele reden. Particulier word door overheid overbeschermd krijgt bijna geld bij ( verzendkosten ) voorbeeld ontbinden van overeenkomst kan tot maand naar aankoop. Ja gereedschap koop je om te gebruiken toch niet om maand in kast te zetten. Zakelijke klant worden juist niet beschermd.
Dat is ook een van de redenen dat ik liever geen particulieren klanten heb maar alleen zakelijke klanten.
Ik bestel overigens al jaren via hun en ik heb gelukkig nog nooit klachten gehad of alleen wat vooraf is aangegeven. ik ga ook graag naar professionele groothandel op de hoek maar als het op een bedrag van €300,- € 75,- scheelt + extra 2 jaar garantie. dan vind ik het toch iets te groot. Daarbij zit ik in redelijk speciaal werk waardoor gereedschap wat door professionele groothandel word aangeraden voor mijn werkzaamheden te licht zijn waardoor slijtage of schades of kapot vrij groot zijn door te zwaar gebruik. Dus zoek dat door schade en schande in het verleden zelf uit. zodat het zeker niet te licht is liever te zwaar. En dat moet door professionele groothandel ook besteld worden dus dat maakt geen verschil.

Ik bestel niks bij Toolnation omdat ik al eerder gekeken had naar hun services n reviews, die waren echt slecht.
Ik heb net weer even gekeken, uit een scoren van tot 5 zitten hun op 1,8, dat is best slecht te noemen.
Nu zullen er ook wel reviews tussen zitten die niet terecht zijn 22.451 reviews geeft toch een aardig beeld denk ik.
Ik bestel eigenlijk nooit zomaar blind bij een site zonder die na te gaan, tegenwoordig kan je ook GPT aardig mee laten zoeken.

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
134
44
Noord-Limburg, Vlaanderen
Daarbij zit ik in redelijk speciaal werk waardoor gereedschap wat door professionele groothandel word aangeraden voor mijn werkzaamheden te licht zijn waardoor slijtage of schades of kapot vrij groot zijn door te zwaar gebruik. Dus zoek dat door schade en schande in het verleden zelf uit. zodat het zeker niet te licht is liever te zwaar. En dat moet door professionele groothandel ook besteld worden dus dat maakt geen verschil.

Tja, wat bedoel je hier mee?

"gereedschap dat door professionele groothandel aangeraden wordt is voor jouw werkzaamheden te licht"?
"te zwaar gebruik" ???
"moet door professionele groothandel besteld worden en maakt geen verschil"???

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.314
346
Heelsum
Eigen woorden van de broers van Toolnation maken het wel duidelijk dat het ze niet intereseert...

Wel eerlijk, bepaald geen gelikt marketing verhaal.... Denk niet dat ze hierdoor meer gaan verkopen...... maar ik krijg niet de indruk dat de klant ze überhaupt iets interesseert.... lijken best blij met zichzelf. Mag ook...

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
264
61
Oss
ik wist niet dat je met zo’n mentaliteit nog geld kon verdienen tegenwoordig

Wie zegt dat particulieren überhaupt geld opbrengen. Ze maken bewust de keus. Scheelt ze hoop rompslomp. Particulieren twijfelen teveel en willen voor kwartje op eerste rang zitten. Dus de opbrengsten bij zakelijke klanten zijn groter en minder risico.
De consument word over beschermd Dus kan me er zeker wel in beweegredenen vinden

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.117
3.332
Gaanderen
Ik kan uit ervaring zeggen dat er bij ons meer slechte bedrijven waren dan particulieren als het om betalen aankomt. Mijn opa zei van de goede aannemers kan je niet eten en van de slechte niet slapen. Natuurlijk heb je het een en ander zelf in de hand. Natuurlijk ook wel eens problemen gehad met particulieren.
Duidelijke afspraken maken niet alleen termen gebruiken in offertes die je zelf begrijpt maar een particulier niet.
Loodgieters, elektriciens, schilders, klusjes mannen en aannemers werken vaak voor particulieren. Als je denkt dat die er allemaal niets aan verdienen in deze krappe markt, dan denk ik dat jij het mis hebt. Gelukkig mag jij ook jouw klanten kiezen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.117
3.332
Gaanderen
De meningen en ervaringen met toolnation zijn duidelijk weergegeven. De rest hoort eigenlijk in een ander topic.

Onderwerp sluiten of is dat censuur?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.