Toolnation zelfde ervaring, koop er al jaren niet meer precies om deze reden. Festool gewoon bij Kruis. Scherp geprijsd, aardige lui, goed bereikbaar telefonisch en per mail, nooit problemen!
Recent ontving ik een email dat de order is gecancelled en het geld binnen 14 dagen wordt overgemaakt.
Eind goed al goed. Wel een treurige zaak. Geen toelichting of verdere uitleg.
Retouren moesten ze verbieden
Als ze de parallel trekken naar de webshop, hebben ze het over de cut-off-tijd. Ook daar is Kraaijeveld heel benieuwd naar. “Recht van retour zou sowieso verboden moeten worden. Daar staat heel de snelweg door verstopt, om van de milieu-footprint nog niet eens te spreken. Wij leveren professionele producten aan professionele klanten. Een kostbare zaagtafel is geen impulsaankoop. Daarom doen wij ook niet aan ‘vandaag voor 15:00 uur besteld, is morgen geleverd’. We communiceren 1 tot 3 dagen levertijd. We kúnnen wel sneller. Reken maar. Maar dat doen we niet. We zouden dan misschien 5% meer kunnen omzetten, maar krijgen er een hoop zeurpieten bij als klant. Met de huidige klandizie weten we wat we aan ze hebben. En zij weten wat ze aan ons hebben. Wij hebben dan ook amper retouren. Het weinige dat wel eens retour komt, is vanwege transportschade, niet vanwege een verkeerde bestelling van een particulier of zo.”
Even nuanceren - volgens mij bedoelen ze retouren in de zin van 'Zalando'. Daar zou ik ook geen zin in hebben...Een bijzonder artikel. Ze willen geen cijfers noemen, hebben lak aan retouren,
Tsja dat is helaas wel expliciet de mogelijkheid die wetgever biedt aan particulieren in de wkoa. Dat het compleet doorgeslagen is met alle kosten voor de handelaar en het milieu als gevolg is een tweede, maar daar moeten we ee wetgever voor aankijken.Even nuanceren - volgens mij bedoelen ze retouren in de zin van 'Zalando'. Daar zou ik ook geen zin in hebben...
Dat begrijp ik niet goed, waarom wil je geen zaken doen met particulieren?Voor mij als zzp'er is dat een van de redenen om geen zaken te doen met particulieren.
Nou niet alleen wkoa, maar überhaupt consumentenrecht. De consument wordt best goed beschermd in NL, en dat is echt prima. Goed systeem.Dat begrijp ik niet goed, waarom wil je geen zaken doen met particulieren?
Retouren ofwel herroepingsrecht geldt alleen bij online verkoop, raakt dat jou als zzp-er?
Met betrekking tot retouren:
Retouren kosten je als online verkoper altijd geld. Je bent nml verplicht het gehele bedrag inclusief de verzendkosten die je aan Post of DHL hebt betaald aan de koper terug te betalen, en dat is in mijn ogen een verkeerde regeling. Een koper krijgt ook geen benzinegeld vergoed als deze iets gaat ruilen bij een winkel, dan mag je blij zijn dat je geld terugkrijg, is namelijk geen verplichting voor de winkelier, die kan ook een tegoedbon o.i.d. geven.