je vraagt dan bij de kassa een btw bon.Maar wat doe je dan met bonnen van de pastnix of de gammel?
je krijgt dan een uitgebreidere bon met hun gegevens erop en jouw naam
je vraagt dan bij de kassa een btw bon.Maar wat doe je dan met bonnen van de pastnix of de gammel?
In BE geef je je BTW-nr en ze maken een factuur waar dat op staat.Maar wat doe je dan met bonnen van de pastnix of de gammel?
Facebook mag dan gestopt zijn met factchecken, ik vind dat we op ons forum toch wel wat voorzichtig moeten zijn als we hier wat schrijven over een bedrijf of een persoon. En er zijn leveranciers/producenten die de tussenvoorraden in de markt geminimaliseerd hebben. Festool en ook Shaper leveren alles vanuit Duitsland, Festool naar haar dealers en Shaper rechtstreeks naar de eindgebruiker, ook als je via een dealer koopt. Festool Nederland heeft alleen onderdelen voor reparatie op voorraad.Het lijkt alsof dit bedrijf (e.a.) aan dropshipping doen. Dit is een kwalijke evolutie !
Dropshipping
Wat is dropshipping en wat zijn de potentiële risico’s voor de consument?Wat zijn de wettelijke verplichtingen van de dropshipper?Waar moet de consument op letten bij het bestellen in een webwinkel? Waar melden de consumenten die slachtoffer zijn van oplichting, fraude of bedrog die...economie.fgov.be
Inderdaad, in BE staat er op elke factuur het BTW nummer van de leverancier EN van de (professionele) klant indien het document in de kosten gezet wordt. Ook voor 5 euro, ook al is het voor een 5 euro aankoop in de Gamma , enz.In BE geef je je BTW-nr en ze maken een factuur waar dat op staat.
meestal maken ze een klantenprofiel en linken dat aan je klantenkaart waardoor het niet elke keer opnieuw moet doen.
(of je vraagt gewoon een bon waardoor je te veel betaalt voor te slechte kwaliteit en bovendien de BTW niet kan terugvorderen )
Ik ben het volkomen met je eens jaap, maar snap deze reageerder wel. Als jij iets op voorraad zegt te hebben en je niet binnen 3-5 dagen kunt leveren snap ik wel dat mensen, inclusief ik, afknappen.Facebook mag dan gestopt zijn met factchecken, ik vind dat we op ons forum toch wel wat voorzichtig moeten zijn als we hier wat schrijven over een bedrijf of een persoon. En er zijn leveranciers/producenten die de tussenvoorraden in de markt geminimaliseerd hebben. Festool en ook Shaper leveren alles vanuit Duitsland, Festool naar haar dealers en Shaper rechtstreeks naar de eindgebruiker, ook als je via een dealer koopt. Festool Nederland heeft alleen onderdelen voor reparatie op voorraad.
Als je naar de site van Toolnation gaat vind je een een aardige over ons en dit filmpje
Wat wel wat verwarrend is zijn de namen van al die webwinkels, Toolnation, Toolstation, Toolmaster, Toolmax....Mastertools, Mtools, Ecotools, en er zijn vast nog veel meer.. Vroeger had een zaak de naam van de eigenaar.
jaap
Dat is omdat 'handige' Hollanders het BTW-carousel uitgevonden hebben & de powers-that-be dat verdienmodel niet willen uitbannen. Onze VOC-mentaliteit geldt nog steeds…Eigenaardig dat dat in NL niet zo is. Btw wordt over heel de EEG toegepast, dus eigenaardig dat de regels wat verschillen.
Mijn ervaring met tool nation is ook niet best maar ze hebben wel gelijk dat zakelijke klanten geen recht hebben op 14 dagen bedenktijd. Ik heb geen idee waarom de wetgever dit zo geregeld heeft maar het is dus echt zo. Dat gezegd hebbende, ik weet niet of je een screenshot gemaakt hebt van het scherm (altijd doen en controleren of dergelijke claims over levertijd, het exacte type etc erop staan - sommige websites maskeren dergelijke info en dat is meteen een reden om elders te gaan shoppen!) maar als je dat wel hebt, dan kun je aantonen dat ze een beetje uit hun nek kletsen en dan is het niet meteen een discussie over bedenktijd maar over niet leveren van goederen die men binnen de gestelde tijd had mogen verwachten. dat is ook een wat gammel argument, maar een stevig geformuleerde mail van een advocaat wil weleens helpen, of gewoon een mail dat je hen in gebreke stelt en juridische stappen onderneemt als ze de goederen net binnen 7 dagen (een redelijke termijn) leveren. Mocht de zaak dan echt gaan slepen dan heb je in ieder geval dat.Op 24 december bestel ik voor 1560 euro een DF500 domino met toebehoren. BIj de advertentie staat: 'verwachte levertijd 2-3 dagen'. Op 6 januari 2025 nog steeds niets ontvangen stuur ik een email naar Toolnation met de vraag waar mijn bestelling blijft. Als antwoord 'er is geen levertijd bekend we houden u op de hoogte'. Te gek voor woorden. Daarna wil ik de opdracht annuleren omdat ik de domino hier zo om de hoek bij een echte winkel zo uit voorraad kan ophalen. Wat schetst mijn verbazing: Toolnation weigert de bestelling te annuleren omdat ik een zakelijke koper ben. Ook ontkennen ze dat bij de advertentie 'verwachte levertijd 2-3 dagen' zou hebben gestaan. Ik kan het nauwlijks geloven dat ze zo bot met hun klanten omgaan. Ik post dat hier omdat ik benieuwd ben of jullie ook dergelijke ervaring hebben met dit bedrijf. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of dit wel kan gezien het consumenten recht en de daartoe horende regelgeving. Ik zit nu dus nog steeds op 10 januari zonder machine, zonder een verwachte levertijd en 1560,00 lichter. Heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit klant onvriendelijke bedrijf!
Yep hier precies hetzelfde. Daar bestel ik nooit meer. De voorraden op de site kloppen niet. Is gewoon misleiding.Op 24 december bestel ik voor 1560 euro een DF500 domino met toebehoren. BIj de advertentie staat: 'verwachte levertijd 2-3 dagen'. Op 6 januari 2025 nog steeds niets ontvangen stuur ik een email naar Toolnation met de vraag waar mijn bestelling blijft. Als antwoord 'er is geen levertijd bekend we houden u op de hoogte'. Te gek voor woorden. Daarna wil ik de opdracht annuleren omdat ik de domino hier zo om de hoek bij een echte winkel zo uit voorraad kan ophalen. Wat schetst mijn verbazing: Toolnation weigert de bestelling te annuleren omdat ik een zakelijke koper ben. Ook ontkennen ze dat bij de advertentie 'verwachte levertijd 2-3 dagen' zou hebben gestaan. Ik kan het nauwlijks geloven dat ze zo bot met hun klanten omgaan. Ik post dat hier omdat ik benieuwd ben of jullie ook dergelijke ervaring hebben met dit bedrijf. Ook ben ik benieuwd of iemand weet of dit wel kan gezien het consumenten recht en de daartoe horende regelgeving. Ik zit nu dus nog steeds op 10 januari zonder machine, zonder een verwachte levertijd en 1560,00 lichter. Heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit klant onvriendelijke bedrijf!
Met dropshipping hoeft niets mis te zijn! Dropshipping heeft een slechte naam vanwege schimmige webshops met vage contactgegevens die artikelen van slechte kwaliteit verkopen, verzenden vanuit China zonder hierover te communiceren, geen, onwettelijke of onzinnige retourvoorwaarden opgeven, niet communiceren over importkosten, bewust geen of foutieve levertermijnen opgeven, ... Dat alles is kwalijk, maar met dropshipping op zich is niets verkeerd.Het lijkt alsof dit bedrijf (e.a.) aan dropshipping doen. Dit is een kwalijke evolutie !
Dropshipping
Wat is dropshipping en wat zijn de potentiële risico’s voor de consument?Wat zijn de wettelijke verplichtingen van de dropshipper?Waar moet de consument op letten bij het bestellen in een webwinkel? Waar melden de consumenten die slachtoffer zijn van oplichting, fraude of bedrog die...economie.fgov.be