Ik kwam dit topic maanden geleden tegen en heb me al een paar keer voorgenomen iets met dit concept te doen.
Zojuist heb ik het hele topic nogmaals doorgelezen. Het is een fantastisch idee en een mooi gebaar vanuit Maja / Jan. Erg zonde dat het zo afgelopen is. Het lijkt erop dat er relatief weinig mensen mee geholpen zijn, terwijl er juist veel mensen zijn die interesse in een mal tonen en er waarschijnlijk dankbaar gebruik van hadden gemaakt (en de mal ook weer doorgestuurd naar de volgende geïnteresseerde).
Het is mooi om te zien dat er diverse voorstellen gedaan worden om het concept nieuw leven in te blazen, maar helaas is er (voor zo ver ik kan zien) geen actie ondernomen.
Daar wil ik graag verandering in brengen. Ik heb namelijk beschikking over een CNC machine (op mijn werk) waar ik af en toe een privé projectje op kan uitvoeren.
Als ik op die manier een aantal van jullie enthousiaste klussers kan helpen, wil ik dat natuurlijk graag doen.
Ik heb vandaag een freesmal gemaakt van 10mm okoumé multiplex. Mijn Festool 30mm kopieerring past perfect in de gaten (beetje kracht nodig om hem erin te krijgen) maar nu komt het: ik doe thuis vrijwel niets met hout en heb dus geen "bench dogs (?)" om te passen in de 20mm gaten. Ik ben dus op zoek naar iemand die mijn mal zou willen testen. Bij voorkeur in de regio Zuid-Limburg.
Zo kun je dus je eigen MFT werkblad frezen, het enige dat ik in ruil vraag is feedback. Uiteraard wil ik uiteindelijk alleen iets aanbieden dat perfect functioneert. Het zal meer een wegwerp principe worden dan de mooie plexiglas mallen.
Ik probeer een foto toe te voegen. De mal is gebaseerd op die van Maja / Jan, alleen zijn de 20mm gaten "heel" gelaten. Naar mijn mening werkt dat makkelijker/secuurder.
Graag hoor ik of er nog interesse is in een (klein) aantal van deze mallen.
Wordt vervolgd.