ik vind het een beetje jammer dat het, volgens mij, sympatieke voorstel van mostudio nu zo wordt weg gezet. 30 euro lijkt mij niet teveel voor een nauwkeurige mal. Misschien anders beter om dit aanbod in een eigen topic te zetten?
Ik bedoelde het ook niet rot tegen een home made mal.
Ik heb het paff systeem zelf na gebouwd op mijn werk en ja het werkt super. Maar het staat en valt bij de precies als je iets op de 0.001 mm presie wil dan.moet je al.op 0.0005mm gaan werken.
Ik ben eigenaar van een zelf gemaakte epoxy graniet freesbank als je zoekt op het cncforum op mostudio dan zie je het bouw verslag er van.
Ik weet hoe moeilijk het is om een x en Y as haaks te zetten van een bank daar sluipt gauw een tolerantie in van een paar honderdste even voor de duidelijkheid als je een metaal werkstuk 20 graden extra opwarmt zet het al meer uit dan een honderdste.
De mal die gesneden wordt op een laser machiene is geen hobby BOB ding daar kan je bijna een huis van kopen.
Het ging mij er alleen om dat veel mensen graag een mal willen hebben die precies en slijtvast is en eigenlijk niets mag kosten. Ik vind de prijzen die ik op internet tegen kom erg hoog voor een kunstof of trespa mal.
Dat komt omdat ze gevreesd zijn daar gaat veel tijd in zitten en lasersnijden gaat 3 x zo snel en de kosten dat de machiene aan het werk is betaal je immers.
Ik wil er best tijd insteken om een mal te teken met meer handigheidjes er in voor inlay te maken en het 32mm systeem voor rijboringen en scharnieren te boren en wie weet wat je er nog meer in kan dauwen
En een woodworking.nl logo te graveren er in.
We zijn immers trots op de site toch.