Gewoon het hout wegzagen tpv de poten.Bedankt voor de waarschuwing, heb ik nog wat te doen.
Gewoon het hout wegzagen tpv de poten.Bedankt voor de waarschuwing, heb ik nog wat te doen.
Ik zou de uitgezaagde gaten opvullen met stelspecie. Dat kan je mooi glad afwerken.Dat was ik inderdaad van plan.
Wil er wel een ijzeren plaatje onder de voet leggen, zodat de bouten voor het waterpas zetten niet het beton in gaan.
Underlayement en pir is niet erg compact. Je kan, afhankelijk van de opening die je in de vloer wil maken, een klinker of stoeptegel (zo dik mogelijk) op de vaste ondergrond plaatsen. Of een klein betonnen plateau gieten. De tegel of klinker moet wel stabiel liggen, eventueel in een laagje mortel. Je moet wel zorgen dat de vier draagpunten in het zelfde vlak liggen. De draaibank zet je daarna op deze draagpunten. Onder de voeten plaats je een zakje met epoxy (twee componenten) of een PU lijm/kit (PU gaat mogelijk wel slecht uitharden in afgesloten omgeving). Je plaatst de draaibank voorzichtig op de zakjes terwijl de kit nog zacht is. De draaibank gaat na het uitharden op de vier poten raken. Als ze dan nog gaat dansen, is het toerental echt te hoog.Ik ben vooral benieuwd of je meer contactgeluid krijgt. Ik heb zelf een betonnen rijtjes woning met een inpandige garage op de begane grond. Mijn angst is dat als ik mijn stratos fu230 vastzet aan de betonnen vloer, mijn buren gaan klagen. Momenteel is de vloer van mijn garage opgebouwd uit 4cm PIR en daarop underpayment. Het nadeel daarvan is dat het niet perfect stijf is en de bank volgens mij sneller gaat wiebelen. Voordeel is geen contactgeluid.
Super bedankt voor deze tips. Ik vroeg me af wat je bedoelt met ‘Je moet wel zorgen dat de vier draagpunten in het zelfde vlak liggen.’ En wat de epoxy zakjes moet doen? Gaat dat om het waterpas krijgen? Of om zoveel mogelijk contact te creëren met de voeten indien de tegel of steen niet perfect vlak zijn tov van elkaar? En wat verwacht je aangaande het contactgeluid?Underlayement en pir is niet erg compact. Je kan, afhankelijk van de opening die je in de vloer wil maken, een klinker of stoeptegel (zo dik mogelijk) op de vaste ondergrond plaatsen. Of een klein betonnen plateau gieten. De tegel of klinker moet wel stabiel liggen, eventueel in een laagje mortel. Je moet wel zorgen dat de vier draagpunten in het zelfde vlak liggen. De draaibank zet je daarna op deze draagpunten. Onder de voeten plaats je een zakje met epoxy (twee componenten) of een PU lijm/kit (PU gaat mogelijk wel slecht uitharden in afgesloten omgeving). Je plaatst de draaibank voorzichtig op de zakjes terwijl de kit nog zacht is. De draaibank gaat na het uitharden op de vier poten raken. Als ze dan nog gaat dansen, is het toerental echt te hoog.