Fundatie draaibank.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Voor een dek van 15 cm dik volstaat eigen één beton net als wapening. Het ijzer moet wel zover mogelijk beneden zitten in het beton, liefst op enkele centimeter van de onderkant. Zeker niet in het midden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Dat onder net doet eigenlijk alleen maar wat bij een puntbelasting in het midden van de fundatie. Als je de belasting op de hoeken zet, heb je een boven net nodig om dat op te vangen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Mijn zoon heeft nog netten liggen, bij hem roest het weg, dus hij is blij dat het een bestemming krijgt.
Een zak met zand en grind gemengd en 8 zakken cement met wat afstandhouders gehaald.
Is wel gewichtig spul.

IMGP5097.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Minder, maar technisch mag hij 3000kg laden, tot een totaal gewicht van 6 ton.
Hij is teruggekeurd.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Je hoeft het niet uit te leggen. Ik ben redelijk thuis in de dudo's. Vindt je het handiger om uit zo'n grote zak te scheppen? ik gebruik bij kleine klusjes eigenlijk altijd kant en klaar zakjes. Is vaak ook logistiek makkelijker en wat je over houdt kan je terug brengen. 3 zakjes in de molen, water erbij en dat is een kruiwagen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Grote zak was goedkoper en het overschot gaat naar een kennis.
Als ik klaar ben kan ik de zak met de kraan optillen, pallet eronder, heftruck erbij, klaar
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Het is beter om machines vast te zetten als er een mogelijkheid is dat het kan verschuiven.

Mijn bank staat vast op een betonnen vloer, eerst in mijn vorige werkplaats, en nu weer in mijn nieuwere plaats.

Ik heb jaren lang als machine montuur steller gewerkt eerst in Nederland waar Ik grotere zaag machines en houtbewerking machines gesteld heb, ook in onze werkplaats waar kolomboor machine, draaibank, slijp machine en forcing hamer allen degelijk vast stonden op een betonnen vloer.

Ik heb hier in Canada op enkele plaatsen gewerkt als onderhoud mechanic en zo'n 30 jaar in the Automotive industry gewerkt ook in een dik jaar in een locomotive en off-road truck maker (large open mijn trucks), en I tell you machines zijn wel degelijk vast gezet.

Je zou toch zeker niet een groter stuk boomstam aan een losstaande bank schroeven en dan laten draaien.
Large burl.jpeg

Oneway rebuild.jpg

En deze banken staan wel degelijk vast ook op de zware balken vastgezet.

Oneway all the way, 8'5%22 between centers.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Dat zijn beste jongens.

Vloertje is gestort.
Volgende week maandag weer de oude vloerplaten erover.
Week wachten en dan de draaibanken erop.
Wanneer zou ik dan weer kunnen draaien?

IMGP5102.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Dat is een tegenvaller.
Maar de plaat hout en de machines erop zetten en niet laten draaien, kan dat wel.
Kan mijn kont niet keren op dit moment. :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Als je hem nu afgedekt houdt en nog een paar keer nat maakt, kan je er zonder zorgen na 3 dagen op. Waarom heb je niet even een schuurbord over die vloer gehaald?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Ben bang van wel. Je kan hem nog even afpappen met portland. Ziet het er wat netter uit.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Het is afgepapt, ben benieuwd hoe het her uitziet als het wat opgedroogd is.
Plastic erover gelegd.

IMGP5103.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Zo kwam het onder het plastic vandaan.

IMGP5121.jpg

De buurman had een schijf voor op de haakse slijper, waarmee ik de scherpe punten van het beton afgeslepen heb.

de platen hout liggen er weer op.

IMGP5123.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik zou de draaibank niet op de platen zetten, maar rechtstreeks op het beton. De platen gaan niet vast liggen en dit type plaat is meestal niet erg hard waardoor ze samengedrukt kunnen worden. Dit kan trillingen versterken heb ik onlangszelf vastgesteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.