Forummers zien graag verbeteringen.

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik kreeg steeds de melding dat mijn klok niet goed stond en daarom geen veilige verbinding tot stand kon komen. Had het alleen bij woodworking.nl.
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Ik vind het zelf erg lastig dat er nergens aangegeven wordt wat het maximale formaat van in te voegen van foto's is.

Na een lange tijd aanklooien was de conclusie dat de maximale bestandsgrootte bij 2MB ligt.
Echter had ik daarna nog vaak foto's die ik maar niet gepost kreeg. Wat bleek? Het formaat in pixels was juist te groot. Wat daar de limieten voor zijn is mij nog steeds niet bekend.

Wat vooral lastig is, is dat hij in dat laatste geval zelfs geen melding geeft dat de afbeelding inderdaad te groot is, maar hij kan niet ingevoegd worden:

Capture.PNG



Ik weet niet of dit soort verbeteringen binnen jullie macht liggen. Maar het lijkt mij wel prettig als er tijdens het invoegen van een afbeelding ergens de maximale formaten (MB's & pixels) worden weergegeven. Of dat de foutmeldingen specifiekere informatie geven.

Details, details... Ik ben zélfs ondanks deze eigenaardigheid erg tevreden met het forum! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nerf

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik zit daar ook steeds mee te worstelen. Zowel mobiel als op de laptop. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen held ben qua digitale dingen.
Is het trouwens niet mogelijk dat het forum zelf de fotos automatisch aanpast op grootte?
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en Nerf

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Op de mobiele website krijg ik wel een melding dat het bestand te groot is en de limiet bij 2MB ligt, maar het is echt onhandig om op mobiel een foto te verkleinen (m'n telefoon heeft geen ruimte voor bewerkingsapp). Als ik al iets post met foto doe ik dat daarom vanaf de PC, maar het zou fijn zijn als de website zelf de foto's kan verkleinen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik heb gemerkt dat 800 pixels breed goed werkt. Bij een jpeg is het dan ook beperkt qua aantal KB's.
De website zelf de te grote afbeeldingen laten verkleinen kost heel veel opslagruimte & daar moet voor betaald worden. Wil je de forum-mensen niet aandoen, vind ik.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Mijn iPhone SE 2020 kan ook geen foto's verkleinen .
Maar ik mail ze met de iPhone naar mn eigen email adres en dan kan ik kleiner versturen .
Bij veel foto's misschien irritant .
Ga zo door met het forum .

Groeten Willem Boogaard
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
De laatste tijd zie ik een wildgroei aan topics in het gedeelte “ Woodworking gereedschappen know-how”, topics welke met name onder “elektrisch gereedschap” thuis horen.
Ik vind dat zonde van dat forum gedeelte omdat het een soort kennis gedeelte zou moeten zijn, maar nu wordt het er niet overzichtelijker op.
Is het een idee om dat gedeelte op slot te doen voor het posten van leden en dat we in andere fora gedeeltes bij waardevolle topics de suggestie/nominatie kunnen doen om die dan door een mod te laten verplaatsen naar het know how gedeelte?
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
De laatste tijd zie ik een wildgroei aan topics in het gedeelte “ Woodworking gereedschappen know-how”, topics welke met name onder “elektrisch gereedschap” thuis horen.
Ik vind dat zonde van dat forum gedeelte omdat het een soort kennis gedeelte zou moeten zijn, maar nu wordt het er niet overzichtelijker op.
Is het een idee om dat gedeelte op slot te doen voor het posten van leden en dat we in andere fora gedeeltes bij waardevolle topics de suggestie/nominatie kunnen doen om die dan door een mod te laten verplaatsen naar het know how gedeelte?
Is het niet een idee om gezamenlijk er over na te denken hoe we dat gedeelte vorm gaan geven. Zoals een standaard lay-out, zal vanmiddag wat topics verplaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en jpandriesse

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Inzake het probleem wat hier boven meerdere keren genoemd wordt, foto's van een standaard mobiel upload gast niet omdat ze te groot zijn.
De forum software (xenforo als ik het goed begrijp) is prima in staat om dat op te lossen. Maar verschillende settings (Max breedte, hoogte en bestandsgrootte) moeten op elkaar afgestemd worden. Zie ook hier:

Ik denk dat dit opnieuw en beter instellen een hoop gebruiksgemak op kan leveren. Ik ben zelf meestal niet bereid om een foto naar mijn pc te mailen, daar handmatig te verkleinen, en dan alsnog op het forum te plaatsen...

Alvast bedankt als hier een beheerder naar wil kijken!

Buiten dat, top forum met een geweldige community, enorm veel kennis maar ook veel behulpzaamheid!
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
een andere dwarsdoorsnede van dit forum
hopelijk starten nieuwe leden op 'houtbewerkers stellen zich voor'
op een zeker ogenblik maken ze een profiel aan
door samenloop van omstandigheden neem ik als voorbeeld het profiel van macabre
die nodigde in een ander draadje, dat ik net bekeek, een lid uit om zijn profiel te bekijken
het zou handig zijn om vanuit iemands profiel door te kunnen klikken naar zijn oorspronkelijke geloofsbelijdenis op 'houtbewerkers stellen zich voor'
concreet: de berichten van een ander lid en van jezelf kruisen mekaar, en dan ben je soms nieuwsgierig om te weten waarmee die collega zich (on)ledig houdt
nu moet je daarvoor in diens berichten gaan spitten
wat als die er ondertussen een paar honderd gespuid heeft ?
of ontgaat mij iets ?

1602957084920.png
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Is het niet een idee om gezamenlijk er over na te denken hoe we dat gedeelte vorm gaan geven. Zoals een standaard lay-out, zal vanmiddag wat topics verplaatsen
Ik weet niet wat er technisch mogelijk is, als je daar wat over kan zeggen en een beetje een beeld kan schetsen van wat je in gedachten hebt, dan ben ik uiteraard graag bereid mee te denken.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bij het zoeken krijg ik regelmatig onderstaande melding. Deze check zit er waarschijnlijk in om het zoeken wat efficienter te laten lopen, maar handig is het niet want typenummers van machines en dergelijke bestaan meestal maar uit een letter/cijfer combinatie.
Is het een optie om dit toch mogelijk te maken?

1604300457523.png
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
tja, ik denk dat 123.456.789 door de zoekmachine in 3 gehakt wordt, waarna ze enkel op '123' zoekt
zelf kreeg ik ook reeds de boodschap dat een zoekargument te kort was
heb je een voorbeeld ?
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
tja, ik denk dat 123.456.789 door de zoekmachine in 3 gehakt wordt, waarna ze enkel op '123' zoekt
zelf kreeg ik ook reeds de boodschap dat een zoekargument te kort was
heb je een voorbeeld ?
Ik wilde bijvoorbeeld zoeken op "Hammer K3", maar dan wordt er enkel op "Hammer" gezocht
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Mag ik een suggestie doen? Bij het lezen raak ik steeds van de wijs door Google advertenties tussen de berichten. Omdat de reclame in hetzelfde font en dezelfde lettergrootte zijn gezet, valt het bericht onder de advertentie nauwelijks op.

Dit is in principe op te lossen door dit aan de stylesheet toe te voegen.

Code:
article.google-auto-placed {
    margin: 16px 0;
    box-shadow: 0 0 2px 0 rgba(0,0,0,0.14), 0 2px 2px 0 rgba(0,0,0,0.12), 0 1px 3px 0 rgba(0,0,0,0.2);
}

Er zijn 2 aanpassingen:
- de advertentie wordt visueel gescheiden van de opvolgende post.
- de advertentie krijgt net zo'n schaduw.

Screen Shot 2020-11-27 at 21.31.57.png

Een probleem kan zijn dat advertenties en hun styles dynamisch worden geladen. Mogelijk helpt het om dan "!important" aan beide regels toe te voegen.

Code:
article.google-auto-placed {
    margin: 16px 0 !important;
    box-shadow: 0 0 2px 0 rgba(0,0,0,0.14), 0 2px 2px 0 rgba(0,0,0,0.12), 0 1px 3px 0 rgba(0,0,0,0.2) !important;
}

Een andere oplossing kan zijn deze style pas toe te voegen aan het einde van de html.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.