Forum-evenement: Bezoek aan een zeer speciale werkplaats (nee, niet de mijne)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.842
2.098
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Oké heren, het moet nu in orde zijn. Ik heb alle tien WW deelnemers (de +1's regelen jullie zelf uiteraard) een PB gestuurd met alle details voor zaterdag. Ivm de limiet op slechts 5 deelnemers in een prive conversatie (@jaap doe daar eens wat aan :LOL:) heb ik twee groepen van 5 man aangestuurd.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.842
2.098
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Oh, ik zie dat ik in het bericht vergeten ben te vermelden dat de rondleiding 3 uur duurt, dus van 09:30 tot 12:30. Tussen 12:30 en 13:00 worden jullie bij de Kroon verwacht voor de lunch. Tafel staat op naam van Henk en jullie kunnen eenvoudig per persoon bestellen en afrekenen (dus geen gedonder met tikkies enzo).
 
  • Leuk
Waarderingen: de-hout-amateur

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.495
2.989
Gaanderen
Oké heren, het moet nu in orde zijn. Ik heb alle tien WW deelnemers (de +1's regelen jullie zelf uiteraard) een PB gestuurd met alle details voor zaterdag. Ivm de limiet op slechts 5 deelnemers in een prive conversatie (@jaap doe daar eens wat aan :LOL:) heb ik twee groepen van 5 man aangestuurd.
5 deelnemers? bij mij staan er veel meer in.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.495
2.989
Gaanderen
Ik heb genoten van het bezoek. Oude herinneringen kwamen boven met name de lucht in de smederij en metaalwerkplaats. Kwam nog in de verleiding om een klein lintzaagje mee te nemen, maar ik heb er toch geen ruimte voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus en trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.842
2.098
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Het heeft slechts 12 pagina's en talloze PB's gekost maar we zijn allemaal langsgeweest nu :). Inderdaad een hele bijzondere collectie, ook super uniek hoe de boel is opgezet/ingericht (op ouderwetsche wijze) en fijn dat we dit nu hebben kunnen delen met elkaar in besloten kring.

En ja, ik wilde ook nog wel wat machines aanschaffen van hem maar ik ga binnen enkele maanden een enorme carriere ommezwaai maken, weg uit de IT, dus ik maak even pas op de plaats wat betreft onnodige uitgaves.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.495
2.989
Gaanderen
Het heeft slechts 12 pagina's en talloze PB's gekost maar we zijn allemaal langsgeweest nu :). Inderdaad een hele bijzondere collectie, ook super uniek hoe de boel is opgezet/ingericht (op ouderwetsche wijze) en fijn dat we dit nu hebben kunnen delen met elkaar in besloten kring.

En ja, ik wilde ook nog wel wat machines aanschaffen van hem maar ik ga binnen enkele maanden een enorme carriere ommezwaai maken, weg uit de IT, dus ik maak even pas op de plaats wat betreft onnodige uitgaves.
Succes met de switch.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.859
1.051
Omgeving Eindhoven
@trigger bedankt voor het organiseren van deze trip. Geweldig hoe je vanaf de straat niets ziet, gewoon een huis met een normale schuurdeur, en als je dan binnenkomt ga je echt 100 jaar terug in de tijd. En geweldig hoe de mensen konden vertellen. Superleuke ochtend, en ook de lunch erna was erg goed en gezellig.

Een uitje als dit is zeker voor herhaling vatbaar. Tijdens de lunch had iemand erover dat er nog wel meerdere van dit soort plekken zijn (ik geloof dat er iets genoemd werd in de regio Delft, waar je ook op afspraak met een groep kon langskomen, weet alleen niet meer wie dat zei), dus wie volgt met het organiseren van een uitje?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.089
422
Alphen aan den Rijn
In Delft zal het wel het museum van Mensert zijn , daar ben ik pas geweest .
Heel veel kennis van handgereedschappen , ze zitten ook bij Ambacht en Gereedschappen .
De moeite waard en met een Nooitgedagt verzameling .
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.089
86
@trigger bedankt voor het organiseren van deze trip. Geweldig hoe je vanaf de straat niets ziet, gewoon een huis met een normale schuurdeur, en als je dan binnenkomt ga je echt 100 jaar terug in de tijd. En geweldig hoe de mensen konden vertellen. Superleuke ochtend, en ook de lunch erna was erg goed en gezellig.

Een uitje als dit is zeker voor herhaling vatbaar. Tijdens de lunch had iemand erover dat er nog wel meerdere van dit soort plekken zijn (ik geloof dat er iets genoemd werd in de regio Delft, waar je ook op afspraak met een groep kon langskomen, weet alleen niet meer wie dat zei), dus wie volgt met het organiseren van een uitje?
Ik heb dat genoemd. Kan is een belletje doen naar ze hoe of wat. En dan zal ik een post hier plaatsen met de informatie
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.054
854
Nootdorp
Het heeft slechts 12 pagina's en talloze PB's gekost maar we zijn allemaal langsgeweest nu :). Inderdaad een hele bijzondere collectie, ook super uniek hoe de boel is opgezet/ingericht (op ouderwetsche wijze) en fijn dat we dit nu hebben kunnen delen met elkaar in besloten kring.

En ja, ik wilde ook nog wel wat machines aanschaffen van hem maar ik ga binnen enkele maanden een enorme carriere ommezwaai maken, weg uit de IT, dus ik maak even pas op de plaats wat betreft onnodige uitgaves.
Succes met de ommezwaai. Ik ga ervan uit dat je meer met houtbewerking gaat doen? Veel succes en geniet van de ommezwaai.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.842
2.098
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Succes met de ommezwaai. Ik ga ervan uit dat je meer met houtbewerking gaat doen? Veel succes en geniet van de ommezwaai.
Nee dat niet! Ik voorzie teveel gedoe met de omgeving + een te beperkte afzetmarkt. Ik zal zeker opdrachten aannemen waar ik dat opportuun acht, maar mijn brood zal, na het afronden van mijn omscholing, motorrijinstructeur zijn. Ook zo'n prettige hobby :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Henk H

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.250
1.888
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Trigger,

Fantastisch dat je dit geregeld hebt. Ik zat in de eerste groep, erg leuk om andere forummers te ontmoeten en de prachtige werkplaats te zien, de liefde voor oud gereedschap spatte er van af.

Dus ik denk namens alle deelnemers, maar ook veel andere forummers, dat je dit forumuitje georganiseerd hebt, top!!

jaap

ps, als motorrijders onder elkaar, keep the rubber down.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Marijn en trigger

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
214
44
Amsterdam
Over groepsuitjes gesproken. Ik surfde gisteren op watermolen houtzagerij. Toen ontdekte ik dat er zelfs nog een werkende is in het land. Bij landgoed Singraven.
Dat wil ik wel eens zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.