Schulte is inderdaad een erg mooie winkel. Goed , eerlijk advies en een goede service. Dit jaar is inderdaad heftig geweest qua investeringen inderdaad.
Een eigenbouw is niet iets wat ik ambieerde, de vraag heb ik wel vaker gehad maar ik haal voor mijzelf meer plezier aan het maken van projecten dan aan het maken van hulpstukken en machines. Nu is het maken van een werkend hulpstuk ook supergaaf maar het haalt het niet bij het maken van een gave tafel of een mooie schaal.
Killinger 1500 : Mooie machine voor een superprijs. Ik denk dat ik deze machine aan veel mensen aan zou raden. Veel bevriende draaiers werken ermee en ik hoor alleen maar goede verhalen. Echter wil ik een machine soms zwaar belasten en dan komt de Killinger blijkbaar toch iets minder goed mee dan de Wivamac. De wivamac kan enorme diameters aan . Nu zie ik me nog geen schaal draaien van 120 cm diameter maar het idee dat het kan is wel grappig. Straks kan ik schalen van zo'n 510 mm diameter draaien. Dat lijkt me groot zat. Verder zit er een mooie lengte tussen de center dus ook het draaien van groot segmentwerk is goed mogelijk...