Electra beckum vlak en vandiktebank blijft niet aan

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Dat zou kunnen, Ik ken de bij jouw gebruikte stopcontacten niet. Ik heb ze altijd met schroefjes. Maar als het door een elektricien is aangelegd, dan is het misschien een idee om hem terug te laten komen. Ik neem aan dat je hem betaald hebt voor een werkende installatie. Heb je ook even de stekker van je machine open gemaakt om te controleren of daar alle draadjes op de goede plek en vast zitten.
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Zal ik nog even doen. En ja hem terug laten komen voor wat misschien wel goed zit, vind ik lastig. Misschien dat iemand wel deze aansluiting kent? Anders bel ik ze zeker wel op, maar als het op deze manier kan zou het handiger zijn.
Dank alvast!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Installatie uitschakelen met de hoofdschakelaar voordat je dit probeert.
Daar denk je zelf ook vast aan, maar toch.
Ik denk dat je dat rode lipje stevig moet indrukken en dan voorzichtig aan de zwarte draad moet trekken om te kijken of die draad vast zit.

Dan zou het nog kunnen dat tijdens het vervoer/ versjouwen een draad in de schakelaar op de vandiktebank.is losgeraakt. Of in de stekker zoals @chevy66 schrijft.

Met ' geen technicus' valt het nogal mee trouwens!
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Ik vind het wel erg interessant. Heb net de stekker en het kastje van de aan en uit schakelaar open gemaakt. En ik denk dat het daar wel goed zit, maar hierbij ook daar twee foto's van..
 

Bijlagen

  • appa.jpg
    appa.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 41
  • stekker.jpg
    stekker.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 39

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Dank je ja de hoofdschakelaar zet ik uit als ik uberhaupt iets in de meterkast opendraai. Maar ik zal het ook doen als ik het draadje vast probeer te zetten. Dank!
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Heb je niet iets anders op krachtstroom, dat je in dat stopcontact kan prikken?
Ja, alleen dat is de afzuiger alleen daar werkt de uitknop niet van............, maar toch heb ik die net geprobeerd en die doet het wel gewoon goed. (als je even vergeet dat om hem uit te doen de stekker eruit moet).
Maar wat je hiermee wilt zeggen is dat we daarmee hebben aangetoond dat het niet in de stekker/meterkast zit. Dat bedoel je toch?
(Ik bedoel dat de uitknop niet meer ingedrukt kan worden. De aanknop is constant ingedrukt)
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Ehmmmmmm de aansluiting is vijfpolig. Bedoel je dat?

Maar ik heb geen ander apparaat waar krachtstroom voor nodig is.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Even wat anders. Er zit toch niet ergens een losse noodstop of een ander contact op die elektra beckum?
 
  • Leuk
Waarderingen: thomasz

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Ik heb het net nagekeken en nee. De foto die ik geplaatst heb is alles wat er aan zit. In de gele behuizing zit de groen aanknop en rode uitknop
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Als ik een schema van een elektra beckum vlak vandikte bank opzoek, zitten daar 3 veiligheidsschakelaars op. Als een hiervan bediend is, werkt je machine niet. Deze zitten allemaal in serie in hetzelfde circuit.
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle

Bijlagen

  • een.jpg
    een.jpg
    81,2 KB · Weergaven: 35
  • twee.jpg
    twee.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 25
  • drie.jpg
    drie.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 24
  • vier.jpg
    vier.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 26
  • vijf.jpg
    vijf.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 26
  • zes.jpg
    zes.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 39

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
Als ik een schema van een elektra beckum vlak vandikte bank opzoek, zitten daar 3 veiligheidsschakelaars op. Als een hiervan bediend is, werkt je machine niet. Deze zitten allemaal in serie in hetzelfde circuit.
Wat bedoel je hier precies mee? zouden er nog meerdere schakelaars aan de machine moeten zitten?
kan je het schema delen? Ik wil graag meer leren.
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Wat bedoel je hier precies mee? zouden er nog meerdere schakelaars aan de machine moeten zitten?
kan je het schema delen? Ik wil graag meer leren.
D.w.z. dat er bijv schakelaars ingebouwd/opgebouwd zijn op bepaalde locaties die ervoor zorgen dat als jij bijv. een kap hebt openstaan, de machine niet mag gaan draaien. Je machine moet dus in de juiste stand/configuratie staan alvorens deze aan kan gaan. Misschien staat er iets in de handleiding beschreven hierover?
 

Viola_me

Actieve deelnemer
13 sep 2021
64
7
Zwolle
D.w.z. dat er bijv schakelaars ingebouwd/opgebouwd zijn op bepaalde locaties die ervoor zorgen dat als jij bijv. een kap hebt openstaan, de machine niet mag gaan draaien. Je machine moet dus in de juiste stand/configuratie staan alvorens deze aan kan gaan. Misschien staat er iets in de handleiding beschreven hierover?
Dank dat ga ik uitzoeken! Eerst de handleiding zoeken;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.