Eiken tafelblad zelf maken maken.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Oke, bij de tweede laag schuren wist ik niet en ga ik dan ook zo doen, bedankt voor de tip.
Ook niet na de eerst laag even met een scotbrite erover heen gaan om de toplaag te daden?

Dat ik meer dan 3 lagen wil doen hebt denk ik te maken omdat ik de vorige keer na de eerst keer hebt geschuurd. Ook de vochtige doek heb ik toen niet toegepast.
In plaats van morgen de eerste laklaag met Skylt wordt morgen de eerst laag met vochtig doekje.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en klusrob

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Drie lagen is inderdaad meer dan genoeg voor een tafel. Bij meer dan dat ben ik ook zelfs bang dat je de lak juist wel weer gaat zien, als een laag op het hout.

Een tip voor de Skylt. Maak niet ineens de hele bus aan, maar puur wat je voor 3 lagen op je tafel nodig hebt. Met de keukenweegschaal afwegen in gewichtsverhouding 1:15. En tussen de lakbeurten in de aangemaakte lak + kwast/roller ingepakt in plastic in de koelkast bewaren. Blijft wel 24 uur goed dan (1e laag in de avond, 2e laag volgende ochtend en 3e laag diezelfde avond).
Deze manier gebruik ik bij de Original, ik ga er vanuit dat de Titanium hetzelfde werkt, misschien nog de verhouding voor alle zekerheid nakijken.

En is het mogelijk om je blad in 1 werkgang aan beide kanten te lakken, eventueel met tijdelijke poten? Dat is bij 2k-lak wel het makkelijkst ivm aanmaken van de lak.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Bij onze eetkamer tafel hebben we ook maar 3 lagen gedaan en dat geeft een hele mooie afwerking.
Echter mijn vrouw gaf aan dat ze het blad niet fijn vind om af te nemen met een vochtige doek, te ruw of te stroef. Ik denk dat het mee valt. De bedoeling was bij dit blad dat het gladder wordt. Daar komt mijn idee ook vandaan met 5 tot 6 lagen en tussen door steeds fijner schuren.

De skylt maak ik ook inderdaad niet in een keer aan, wordt een dure grap zo.
Ik heb uitgerekend dat ik 9 lagen uit 1 liter kan halen, waarschijnlijk 8 omdat de eerst laag me verbruik heeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.