Heb inmiddels redelijk wat regentonnen aangesloten. Eerst met dit soort automaten, maar dat eindigt altijd in ellende en onvoldoende werking. Probeer de hoofdbuis direct in de ton te laten uitkomen en maak een overloop zoals hier gedaan metd e zwarte flexibele buis.Dan de regentonautomaat.
Die met een vaste pijp werken alleen goed als je regenton niet verzakt, want anders trekt die de pijp kapot.
Die met een flexibele buis zijn in dat opzicht beter, maar bij verzakking van de ton kan de bovenkant van de ton onder de afvoerhoogte van de automaat komen, waardoor de ton alsnog overloopt.
Dus ik heb een regentonautomaat die uitkomt in de ton. En in de ton heb ik een aparte overstort gemaakt die afvoert op de regenpijp.
Bekijk bijlage 169153
Feitelijk plaats je de ton dan gewoon IN de regenwater buis. Nooit geen gezer mee gehad en je weet zeker dat je ton maximaal water zal opvangen. Indien gewenst kan ik nog foto's toevoegen, maar die moet ik dan eerst maken...