Een hele slimme vacuum klem, de vacuum benchdog

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.463
3.522
Gaanderen
Zo nauw steekt dat niet Wim met die O-ringen. Ik heb in een heel ver verleden bij een bedrijf gewerkt dat hydraulische cilinders maakte en repareerde. Daar hadden we een O-ring rubber op de rol en verlijmden we dat met een druppel cyanoacrylaat (superlijm).
Ik denk dat een flens onder de plug wel handig is, zo voorkom je dat de plug zich naar het vacuum trekt. In die flens kan je ook een o-ringetje maken.
Heb je hier wel tijd voor of ben je al druk aan het verbouwen?

jaap
Ja ik ben al erg druk. Geen tijd voor projecten.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.463
3.522
Gaanderen
Stoppen die niet zelf als de gewenste druk bereikt is?
Mijn vacuümpomp blijft 24 uur achter elkaar aanstaan. Dit is voor het stabiliseren van hout.
Hoewel het vacuüm ook zonder pomp in stand blijft, neemt het hout meer hars op bij het continu aanstaan. Omdat er best wat rook/fijnstof uit mijn vacuümpomp komt, ben ik dan niet in mij hobbyruimte.

Een compressor stopt als de ingestelde druk bereikt is. Verbruik je meer lucht dan de pompen opbrengen dan blijven ze (te) lang aanstaan. Geeft extra slijtage en de rest.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.