Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Straks even hapje eten en dan richting de loods. Eens even bijkletsen bij een forumkameraad , wordt vast weer gezellig !!

Verder liggen er weer een hele reeks bestellingen klaar, daar is afgelopen week wat minder tijd voor geweest (nou ja...voor een enkeling hebben we een uitzondering gemaakt....). Het blijft leuk om mensen te kunnen helpen aan de benodigdheden voor hun projecten. Is het nu een plankje eiken van 30 cm lang of 15 dikke balken notenhout voor een tafel ? Allemaal geen probleem....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Forummers,

Het is nu 10 maanden geleden dat we de sleutel van het pand kregen. Het is een zeer boeiende reis geweest om op dit moment aan te komen. Zaken lopen altijd anders dan je van te voren denkt. Het mooie van een gedeelde werkplaats is dat je alles deelt.....da's tevens soms het nadeel. Waar hout voor mij een perfecte manier van ontspannen kan zijn is het voor mijn werkplaatsmaat natuurlijk zijn "business". Wat erg leuk is om te delen is dat hij is gestart met een hobbyproject !! Er wordt een cederhouten kano gebouwd!!

Qua projecten is het even stil geweest vanuit Zwolle. Waar vorige jaar nog het ene na het andere project de werkplaats uitrolde is het nu even rustig. Natuurlijk heb ik wel eaa gemaakt maar dat zijn vooral wat opdrachten geweest. Het vrije werk gaat er weer snel aankomen!!!! Tenminste da's het plan !!

Gisteren nog even op bezoek geweest bij Jaap, er is toch weinig mooiers dan om met gelijkgestemden over je hobby te praten.

Morgenochtend is het weer een drukke houtochtend..... Met een beetje geluk gaan we een soort wandpaneel maken uit houten latjes...wordt vervolgd....
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.334
196
Gem. Winsum (Groningen)
Ha Rick, als ik me goed herinner liep jij rond met het plan een Sam Maloof stoel te bouwen en ooit een bouwtekening zelf gemaakt of gekocht (ik weet niet goed meer, er komen hier te veel leuke projecten voorbij). Heb je dat laten varen of staat het nog op je wensenlijstje?

mvg
klaas0639
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Wat hebben we toch geluk....vorige week al lekkere taart van Jan en gisteren zat ik met Rob , Meron en Brigitte aan de spekkoek.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
@klaas0639 : Ja, die stoel stond inderdaad op t programma. Echter ontbrak het aan tijd en energie om het project door te zetten. Denk dat ik ergens in 2014 hier misschien aan ga beginnen....Eerst weer eens wat andere kleine projecten opstarten...Vandaag de werkplaats thuis weer eens opgeruimd.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Zo....dit weekend eens wat uitgezocht waar ik mee aan de slag wil....

IMG_7142.jpg
Mooie fineertjes....jammer dat het relatief kleine stukken zijn....Dat worden dus kleine kistjes.... Heb ook nog het masur birch fineer liggen...Dat gaat in het dekseltje komen van een nog te bouwen theekist..


Wat plataan,esdoorn en noten alvast gezaagd....
IMG_7139.jpg

IMG_7143.jpg

Wordt vervolgd.... Misschien dat ik morgen al wel eaa kan verlijmen...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Gistermiddag was het weer erg gezellig in de loods. Het is mooi om te zien hoe mensen die elkaar nauwelijks kennen al snel een goed gesprek kunnen opzetten over hun gemeenschappelijke hobby .

Om 12 uur was ik er zelf met het plan om even eaa alvast klaar te maken....Echter stond Tamar er om 12:20 met een zak kibbeling en een zak loempia's.....Tja....Dan is de keuze snelgemaakt he.......Rond 13.15 kwam een goede vriend langs die zou helpen met opruimen van het houtzoldertje....echter moest hij al redelijk snel weer weg....:p

Rest van de middag lekker over hout gepraat. Straks dus nog maar even naar de loods om hetgeen op te ruimen wat in de planning stond.....

Kan ik tevens even rondneuzen voor hout voor mijn komende kist....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Wat gaat de tijd soms snel he.....We zijn alweer een week verder. Vanmiddag ben ik weer te vinden in de loods. Er komen wat mensen hout halen. De ene komt voor wat velletjes fineer en de andere komt een bus vol planken en balken ophalen....Mocht je in de buurt zijn dan ben je van harte welkom. Rond 14:30 staat de koffie klaar !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Zo....koffie....broodje.....glaasje water....ff douchen en dan richting loods. Moet weer verder met opruimen. Verder zal ik de nieuwste aanwinsten op de foto zetten (ea 10mm esdoorn planken, 5mm noten en een reeks andere dingen) en ga ik natuurlijk bezig met mn eigen snijplankjes..... Oh ja....en natuurlijk moet de boel even aangeveegd worden..... Gelukkig komen er een boel mensen hout halen dus aan pauze geen gebrek !!
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ha Rick
Veel plezier in de loods. Is het met dit weer nog een beetje aangenaam op jouw zoldertje? Zomers een snelkookpan en in de winter ??

HG Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
5
48
zwolle
Afgelopen week helaas erg weinig in de externe werkplaats geweest. Hopelijk komt daar vandaag verandering in.... Afgelopen week is het cv - hok gesloopt welke nog in onze werkplaats stond , gelijk de vloer eruit gehaald...Deze is donderdag weer gestort en glad gemaakt.... Zo hebben we weer een klein beetje meer ruimte in de werkplaats...

Eerst even wat latjes over de vlakbank en dan door de vandiktebank gooien....eigen projectje(snijplank) Dan wordt er wat beuken gevlakt en geschaafd . Iemand nog krullen nodig ? Tegen 12 uur komen er wat mensen op bezoek, altijd gezellig !!

@Armadaman : Temperatuur is soms wel uiteenlopend inderdaad....maar daar valt weinig aan te doen...Raampje open in de zomer en snel doorwerken in de winter...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.