Tijd voor een kleine update.
Sinds een weekje weer bezig met de wanden, daarvoor even een week of 5 niets gedaan.
Was het even zat, en op vakantie geweest.
Dakbeschot gemonteerd:
En natuurlijk even tegen de regen beschermd:
Daarna de dakrand erop gemaakt van balken:
De dakrand afgewerkt met Douglas planken, die ik vooraf met witte induline al heb gebeitst.
Tevens een sierlat van dezelfde planken gemaakt. Viel me mee hoe gemakkelijk ik dit in de lengterichting zo strak kon zagen.
Nog een plaatje van het dak voor aanbrengen van isolatie en bitumen:
Isolatieplaten met afschot aangebracht:
Dakbedekking erop (Dit vond ik overigens geen gemakkelijke klus, met name de randen met de contactlijm waren lastig. Het lag er direct na het leggen strak op, maar einde van de dag trokken er toch weer rimpels in):
En daarna de daktrim aangebracht:
Nu bezig met de wanden en elektra. De wanden worden opgebouwd uit Eiken rabatplanken die al een maand of twee liggen. Deze hebben al best wat gewerkt, hebben watervlekken en het kost veel werk/tijd om ze netjes te krijgen. Heb de vlekken geprobeerd te lijf te gaan met ontweringswater, maar dit werkte juist averechts. Ze kwamen er juist meer door naar voren. Daarna alle planken maar geschuurd, en daarmee verdwijnen de vlekken voor een deel. De Lazuur laat ze gelukkig nog wat verder vervagen.