Zelf ik ook een soort MFT (dus zonder C) gemaakt in 2 versies. Het zijn meer tafels en de laden ontbreken, dus een soort Multi Fuctional Table. De eerste versie die ik maakt was opklapbaar. Maar ik was niet helemaal tevreden over de stabiliteit, waardoor ik een tweede versie heb gemaakt. De MFT heeft net als de versie van Benchwork de gordijnrails waar de lijmklemmen in kunnen, de dominogaten en de 20 mm gaten in de top waar benchdogs in kunnen. Helaas heb ik geen foto’s van de bouw. De balken zijn van vuren, het blad van linnenmultiplex en de rest van gewoon multiplex. Het geheel is in elkaar gezet met domino’s, schroeven en houtlijm. Het frame is waar het kon vastgezet met zowel een schroef en als een domino. Het formaat is 113 x 74 cm.
De poten kunnen ingeklapt worden, zodat deze opgevouwen erg klein is.
De poten zitten met eenvoudige scharnieren vast. De tafel is zo veel mogelijk met restmateriaal gemaakt (daarom zijn sommige stukken geverfd). Ik had nog veel 12 mm multiplex en voor de zijkanten heb ik 2 x 12 mm gebruikt. Bij het scharnier is het 3 x 12 mm. Het scharnier is scheef geplaatst om de beweging in de scharnier te minimaliseren.
De achterkant heeft een extra diagonaal. Deze wordt vastgezet met bouten en vleugelmoeren .
Aan de voorkant zijn 2 diagonale stukjes gezet, ook weer met vleugelmoeren
Omdat de poten inklappen, lopen ze een beetje achter elkaar. Dit verschil is op te lossen door een extra balkje te gebruiken. Deze zit met domino’s vast en kan er eenvoudig weer vanaf gehaald worden
De andere MFT komt in een nieuwe post.