Er moet natuurlijk ook drinkwater mee en de constructie van de boot leent zich prima om een tank in te lamineren. Ik heb overwogen om een losse tank te plaatsen, maar een gesprek met een ervaren composietbouwer overtuigde me snel om de tussen de spanten twee watertanken van elk 60 l. te maken. De tanken zijn van binnen gecoat met een epoxycoating die daarvoor geschikt is. De epoxyharsen zijn over het algemeen niet gevaarlijk, maar de harder componenten zijn dat wel. Daar ontwikkel je gemakkelijk een allergie voor en het is zaak om huidcontact te vermijden en al helemaal in je drinkwater. Daarom lees je ook wel om ipv de gebruikelijke hars-harder verhouding, iets meer hars bij te mengen, om er zeker van te zijn dat er geen vrije harder componenten meer in het laminaat of coating voorkomen. Daarbij ook nog een foto van de boot met een wat meer afgebouwd interieur en al deels geverfd, waar de kleine bemanning zich aan het orienteren is, en een foto van het dashboard met 1 laagje epoxy. Ik wilde graag een houten dashboard, met de nerfrichting in de lengte van de boot, dus geen plank overdwars. Dat vroeg om een breed stuk hout, het dashboard is ruim 70 cm. Ik wist bij Haijo in Akkrum een breed stuk bubinga te staan, waar ik al lang een reden voor zocht om het te kopen en voila!!
jaap
Attached files
jaap
Attached files