Heren, heren, voel mij zelf schuldig tegenover jullie! Het lijkt dat ik jullie wil pesten. Wat helemaal niet mijn bedoeling is. Zal meer over het project vertellen, denk dat het dan duidelijker word.
Eigenaar van de woning is mijn goede vriend, heeft huis laten bouwen door aannemer wat spoorloos is, hij heeft bij diverse aannemers al geinformeerd over de dakrand, maar heeft geen goed gevoel erbij gehad, daarom is hij nog steeds aan het zoeken.
Ook heeft hij aan mij gevraagd. Zelf ben binnenhuisarchitect (niet alleen achter schermen, ben zeer actief in de bouw praktijk) die dienstwn verricht in diverse landen voornamelijk Turkije, ook heb ik in Nederland gewoont en ook regelmatig naar Nederland kom. Heb mijn vriend beloofd dit voor hem op te lossen iedergeval goede tip kan geven.
Zelf heb ik Nederland ook aannemer om offerte gevraagd, maar zelf heb ik ook slechte techniek aangeboden gekregen. Ze zouden houten balken vanuit dakconstructie naar piepschuim verlengen en afwerken, dan zou de goot gedeeltelijk afgesloten zijn, mij leek dat geen goed idee.
Wil zeker jullie niet pesten. Wil mijn vriend helpen uit zijn ellende, hij kan nog steeds zijn woning noet bewonen. En wil ook mij zelf ontwikkelen. Vind dit gewoon zeer uitdagend, binnen en buiten huis zijn nog andere dingen wat al opgelost wordt, maar deze dakrand nog niet (gaat met zomer gebeuren)
Stijf materiaal klinkt goed in oren, ga mij zeker hierin verdiepen. Op de plaatwerk kan ik vele dingen nog monteren, zal alsnog een tekening doorsturen.
Ook wil ik mijn excuses aanbieden als ik verkeerde dingen schrijf, probeer zoveel mogelijk duidelijk in taal te zijn, maar woordenboek en translate kan soms verkeerd vallen.