Uiteraard mag je reageren, maar je reageert bij een probleem met een oplossing die dus bewezen niet werkt zoals vermeld bij de probleemstelling van de OP.Als ik ervaring heb in dit specifiek detail mag ik deze toch wel geven? Ik wist niet dat ik daarmee niet juist bezig was. Ik lees al een heel eind mee op dit forum en leer uit alle reacties die gegeven worden. Omdat ik naar mijn mening over dit onderwerp iets weet, heb ik gereageerd met de beschrijving van de methodiek die ikzelf al een 15 jaar ken en geleerd heb van mensen voor mij binnen het algemeen aannemingsbedrijf. Ik heb niet gezegd dat al de rest van de reacties niet juist waren en ik de wijsheid in pacht heb. Betreffende de lange tenen:
Ik kan uw reactie verkeerd begrepen hebben maar het leek alsof dat u op mij reageerde met de melding dat mijn reactie boekjeswijsheid is en dat mijn advies nieuwe problemen zou veroorzaken. Als ik dat verkeerd begrepen heb, wil ik mij daar gerust voor verontschuldigen.
Lees de vraagstelling nog eens. Die lijst is dus blijkbaar niet hard en niet belastbaar. Je hebt iets nodig dat dragend is met een dergelijk overstek.Wat is er mis met de door Zoete aangedragen oplossing? Plaat 15mm watervast plex er op, vastzetten op de beton en zinken zetstuk met grote kraal er op. Die gecementeerde piepschuim lijsten zijn knijter hard. Daar kan je op lopen.
Dus geen argumenten en bij makke klanten werken zodat je niet op kwaliteit aangesproken wordt. Als het fout gaat zijn het zeikerds? Zoiets?Heeft niets met ervaring te maken. Gewoon denken in oplossingen die werken en niet te veel kosten. En geen werk aannemen bij zemelaars. Die willen over het algemeen meer dan waar ze geld voor hebben. En ze willen dus dat ik dan voor niets ga werken.
Zolang het op argumenten blijft en je klanten geen "zemelaars" gaat noemen als excuus is het best nuttig...alhoewel de temperatuur af en toe stijgt, blijft dit een boeiende ideeënwisseling
Onzinverhaal, dit geldt voor alle en ieder werk met strikolith en is representatief voor de goot, want dat is exact hetzelfde systeem als daar zit. Het type daktrim is totaal niet relevant, het overstek wel, de uitleg staat boven.Dat plaatje van je, gaat over isolatieplaten tegen een buitengevel kleien en alu daktrim. Dat zit bij mij in de hoek budget prutswerk. Daar houd ik me verre van. Het is logisch dat je je dan aan alle kanten moet indekken. Je weet al dat je oplossing problemen gaat geven, dus alle problemen afschuiven op de aanneemcombinatie. En die laat je ploffen als het project klaar is. Zo gaan aanbestedingen tegenwoordig. Maar de topicstarter heeft er weinig aan. Die heeft voor zo ver ik dat heb begrepen, geen interesse om zijn buitengevel te gaan isoleren.