Die hand gedreven lintzaag lijkt me wel heel erg derde wereld. Het minste dat je zou kunnen doen was een trapmechanisme aanbrengen zodat je met twee handen je werkstuk kan manipuleren.
en daar komt die dan
groeten,
Ornament
Die hand gedreven lintzaag lijkt me wel heel erg derde wereld. Het minste dat je zou kunnen doen was een trapmechanisme aanbrengen zodat je met twee handen je werkstuk kan manipuleren.
Het zet mij ook aan het denken. Niet dat ik een voetgedreven lintzaag wil gaan maken maar ik mis een lintzaag wel degelijk. Omdat de zoldering van m'n kelder net iets hoger is dan ikzelf ben is het lastig een passende lintzaag te kopen. Ik ben bang dat zelf maken de enige optie is. Die moet dan tussen twee vloerbalken geplaatst worden om nog een beetje werkhoogte te hebben. De denkmachine is in beweging gezet maar hou je adem niet in.
Bedankt voor de filmpjes.
Ik volg dit item met veel belangstelling omdat ik zelf misschien ook een lintzaag wil bouwen. Maar het is zo stil hier .............
Ik ben de boel ook wat aan het verkennen, maar ben nog niet van plan echt te gaan bouwen.
groeten,
Ornament