Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat een week is dit. Alles liep maandag 10 uur mooi op schema en toen begon het ....2 leveringen waren onderweg naar Nederland en zouden zo'n beetje tegelijkertijd aankomen. Het was van te voren onbekend wanneer het zou komen. Veel vervoerders hebben het zo druk dat ze geen tijden meer aangeven.

Nou...en dan staat er ineens heeeeel veel hout voor de deur. Gelukkig kon een deel tijdelijk bij de buren staan zodat we het hout rustig konden verwerken. Het valt soms niet mee om hout uit een trailer te krijgen. Maar met wat spanbanden enzo kwamen we een heel eind. Van tulpenboom tot olijfhout en van hard maple tot sinaasappelhout.

Had ik al verteld dat ik in mn eentje was in het begin van de week? Hahaha...zo...dat was echt aanpakken even. Nu staat alles enigzins op de juiste plek en kunnen we weer fijn orders klaarmaken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is het alweer vrijdag. Net zoals in de oude werkplaats hebben we ook hier " verbeter elke week 1 klein ding aan je werkplaats" dag. Nu is de lijst met wensen nog erg lang dus aan ideeën geen gebrek.
Voor bepaalde zaken heb ik echt wat hulp nodig. Electra is niet hetgeen waar ik blij van wordt....Gelukkig komt er hulp vandaag. Extra verlichting ophangen en verder met uitbreiding installatie. Vanmiddag is t tijd voor machine onderhoud maar ook worden er een paar dingen verbeterd bij de machine. Uitvoerblad van diktebank gaan we verlengen met zo'n 400mm. Dat gaat het werk een stuk prettiger maken bij het schaven van kort hout.

Even krantje lezen en dan op pad!!
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens bij Masave langsgeweest. Rick, wat een mooi plekje hebben jullie gekregen vergeleken met je eerste plek bij het CIBAP! Zeker de zolder met kant-en-klare stukken ga ik zeker nog een keer bezoeken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MasaveHout

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens bij Masave langsgeweest. Rick, wat een mooi plekje hebben jullie gekregen vergeleken met je eerste plek bij het CIBAP! Zeker de zolder met kant-en-klare stukken ga ik zeker nog een keer bezoeken :)
Was leuk je weer gesproken te hebben. De werkplaats die jij toen gezien hebt was de 3e locatie. Ik hoop dat we hier een hele lange tijd kunnen blijven. Ben wel beetje klaar met verhuizen hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Rick ik vond de huiskamer met "houtzolder" ook wel charmant. Draaibank demonstratie in de huiskamer, ja waar kan dat.
Ja, dat was ook gaaf he. Ik vertel mensen wel eens over die periode. Die kijken mij dan aan en geloven het eigenlijk niet. Soms mis ik die periode. Het fijne van de nieuwe werkplaats dat het allemaal iets gezelliger eruit ziet dan de grote hoge hal die we eerst hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
net terug van 4u auto rijden (A’pen-Zwolle-A’pen) maar het was de moeite waard en gezellig ☕️, mooie grote werkplaats. Ik was alleen de Leonidas vergeten🙁.
En zoals elke keer, weer te veel gekocht (fineer, blackwood, padouk, veel latjes chenchen (dank je Rick), ..)
 
  • Leuk
Waarderingen: MasaveHout en Wouterst

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
net terug van 4u auto rijden (A’pen-Zwolle-A’pen) maar het was de moeite waard en gezellig ☕️, mooie grote werkplaats. Ik was alleen de Leonidas vergeten🙁.
En zoals elke keer, weer te veel gekocht (fineer, blackwood, padouk, veel latjes chenchen (dank je Rick), ..)

Het was inderdaad weer gezellig. Altijd leuk om weer even bij te praten.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En toen stond er ineens een trailer vol hout in de straat. 1 dag eerder dan gepland. Tja, er zit dan weinig anders op dan hetgeen je mee bezig was te laten liggen en alle aandacht op het lossen van t vrachtwagen. Wat een enorme berg hout. Iep,kers,peer,ahorn,els,peer....en ik zag nog wat onbekende stukken. Alles afkomstig van een scheepsbouwer die 1 magazijn moest leegmaken. Alles zat onder een mooie laag stof. Komende dagen zijn we nu bezig met het verwerken van alles.

Niets fijners dan hout uitzoeken. Zitten delen ahorn tussen van bijna 6 meter. Had ik nog niet eerder gezien. Nu krijg ik 6 meter lengte helaas niet de werkplaats in dus zal de zaag eraan te pas komen. We zagen ook gelijk alle grote defecten weg zodat we allemaal goed bruikbaar hout overhouden.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
En toen stond er ineens een trailer vol hout in de straat. 1 dag eerder dan gepland. Tja, er zit dan weinig anders op dan hetgeen je mee bezig was te laten liggen en alle aandacht op het lossen van t vrachtwagen. Wat een enorme berg hout. Iep,kers,peer,ahorn,els,peer....en ik zag nog wat onbekende stukken. Alles afkomstig van een scheepsbouwer die 1 magazijn moest leegmaken. Alles zat onder een mooie laag stof. Komende dagen zijn we nu bezig met het verwerken van alles.

Niets fijners dan hout uitzoeken. Zitten delen ahorn tussen van bijna 6 meter. Had ik nog niet eerder gezien. Nu krijg ik 6 meter lengte helaas niet de werkplaats in dus zal de zaag eraan te pas komen. We zagen ook gelijk alle grote defecten weg zodat we allemaal goed bruikbaar hout overhouden.
Rick waar zijn de foto's?!?! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MasaveHout en janwillem

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Rick waar zijn de foto's?!?! ;)
Nou... hahaha. Gros staat op Instagram

Morgen komt er een hele partij gezaagde stammen naar zwolle. Deze gaat we netjes oplatten naast het pand. Moet nog even een tijdje drogen. Zit van alles tussen : iep, plataan, berk, Robinia enz

Het enige nadeel is dat we met de heftruck en hout op de lepels niet in de smalle strook naast t pand komen. Dus alles ouderwets op een kar en tillen geblazen. Gelukkig komen vrijdag een aantal mensen helpen hiermee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.