Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Als het goed is is het adres aangepast op de diverse sites. Google weet ons nu ook te vinden

Er hangt een bescheiden naambord aan het hek. Het nieuwe bord is in productie maar zoals alles is daarvan de levertijd ook langer dan normaal.

Vandaag is er veel hout overgebracht. We gaan proberen om deze week de oude werkplaats leeg te maken aangezien we daar eind deze maand uit moeten. Kasten,werkbanken,gereedschap ....wat verzameld een mens wat hahaha.

Komende weken blijft het iets chaotisch ben ik bang. Maar wanneer alles eenmaal een plek heeft gevonden hebben we een super fijne plek. Nog vele ideeën in het hoofd maar dat schuiven we voorlopig even door tot einde van het jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: rendew en Wim Kluck

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Aanhanger na aanhanger vol spullen rollen de werkplaats in. Wat komt er een enorme hoeveelheid spullen uit een kast. Lak,lijm,schroeven enz enz. Vanmiddag even kijken waar ik ga beginnen met inpakken. Hout inpakken is het leukste dus grote kans dat ik daar ga starten.

Vanmorgen heel vroeg nog even 2 bestellingen klaargemaakt die niet konden wachten. Niets mooiers dan hout zagen en schaven !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Vanmiddag kom ik voor de laatste keer in de oude werkplaats. Als het goed is hebben mijn collega's deze week alles weg gehaald. Met de eigenaar loop ik nog een rondje en dat was het dan voor deze plek. Best apart gevoel moet ik zeggen.

De nieuwe locatie begint langzaam vorm te krijgen. Nu nog vooral opruimen en indelen. Wat moet waar? Elke dag probeer ik 2 stapels weg te werken.

Dinsdag gaan we een aantal draagarmstellingen plaatsen. Daar kan een mooi deel van de voorraad dan in. Dit geeft gelijk weer beter overzicht hoop ik.

Iedereen is van harte welkom natuurlijk. Hou er aub rekening mee dat niet alles nog op zijn plek staat. Zoek je specifiek dingen dan is het handig om dat even vooraf door te geven. Dan zorgen we dat het klaar staat.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is ook oktober alweer voorbij. Dit was echt een drukke maand. We zijn enorm opgeschoten met het inruimen van het hout maar nog steeds genoeg te doen. Langzaam maar zeker vind alles een eigen plek.

Helaas hield de hoofdmotor van de formaatzaag er een 3 weken geleden mee op. Blijkbaar kan hij niet wennen aan de nieuwe plek. Vanmiddag kreeg ik eindelijk melding dat de motor gerepareerd was. Maandag komen ze hem installeren en dan dinsdag weer zagen. Heel veel klussen zijn blijven liggen maar eind volgende week zijn die allemaal klaar.

Vandaag begonnen met het plaatsen van de wanden van het kantoor/opslag op de 1e verdieping. Daar timmeren we een ruimte van 9x8 meter af . Da's het fijne van een extra verdieping, deze ruimte had ik voorheen niet kunnen gebruiken. Hier kan bv mooi het gereedschap staan wat we niet vaak nodig zijn of bv de dozen met verpakkingsmateriaal enz enz

Morgen is het weer zaterdag, denk echt mijn favoriete dag van de week qua werkplaats. Altijd gezellig druk is het dan. De ene zoekt hout voor wat snijplanken en de andere wil graag een tafelblad gemaakt hebben.

Nu nog even genieten van een rustige vrijdagavond, ook wel fijn.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Bedankt voor de foto's. Leuk om te zien! Ik ben al weken van plan die kant op te gaan, maar het is zo achterlijk druk op het moment dat ik er steeds niet toe kom. Gelukkig komt het einde van de overdracht in zicht en dan mag ik lekker gaan genieten van een leven zonder zaak. Reken maar dat ik dan weer eens verlekkerd ga kijken naar al dat mooie hout. Plannen genoeg... ;)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Bedankt Sjoerd !!! Hier is 1 deel van de ruimte goed zichtbaar. Dit is de eigenlijke werkplaats en een deel van de "werkvoorraad" . Dit is het deel van de werkplaats waar ik het meeste ben en ook waar ik het liefste ben.

Op de 1e verdieping begint langzaam maar zeker alles vorm te krijgen. Deze week maar weer eens een lijstje maken met hetgeen ik dit jaar nog wil doen. Laatste maand is het altijd erg druk met orders dus dan zal er weinig tijd zijn voor de verbouwing.

Wil je eens langskomen dan ben je van harte welkom !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@cwv We hadden al even contact gehad via de mail.

@JochemK je hebt helemaal gelijk. Vooral Whatsapp werkt erg makkelijk is mijn ervaring. Kan zo foto's maken van hout en dan kan je op afstand toch je hout uitzoeken

Vandaag is het weer een dagje "werk aan de werkplaats". Vanmorgen begonnen met het installeren van 2 vensterbanken, daarna wat dingen opgehangen voor de aankleding en nu bezig met het intimmeren van een voorraadkast. Er zaten 2 toiletten en 1 urinoir . 1 ruimte wordt nu de voorraadkast.

Vanmiddag maken we de bouwtekening voor de dubbele deur van ons kantoor boven. Het plan is om daar zoveel mogelijk verschillende houtsoorten in de gebruiken . Het worden paneeldeuren, deze panelen gaan we maken van echt mooi getekend hout zoals bv quilted maple. Waarom? Omdat het gewoon gaaf is haha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En dan is het jaar alweer bijna voorbij. Wat een bijzonder jaar was dit. Ik heb enorm veel zin in het nieuwe jaar.

Het plan is om de laatste dagen van dit jaar de laatste pallets van de verhuizing te verwerken. Ze staan me nu in de weg. Niet zo zeer fysiek maar vooral geestelijk. Ken je dat gevoel?

Mocht je nog langs willen komen de komende tijd dan is dat zeker mogelijk. Mocht dat niet lukken tijdens reguliere openingstijden stuur dan even een mailtje of appje met het moment dat jou past.

Nu richting werkplaats om de laatste opdracht van dit jaar af te ronden. En tegen 9uur koffie met een mede houtbewerker. Altijd gezellig,
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Met een half uurtje mooi richting werkplaats. Heb nog 1 spoedklus die morgen opgehaald wordt en ik kan verder met mijn lijstje voor de werkplaats. Hoog op de lijst staat het opruimen van de laatste pallets assorti hout van de verhuizing. Kop koffie, muziekje aan...heerlijk.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo allemaal

De maand januari was voorbij voordat ik het door had. Langzaam maar zeker krijgt alles hier zijn eigen plek. Heerlijk om ook gewoon weer lekker aan t werk te zijn. Ook hebben we weer een open dag gepland : 18 maart !!! Da's echt een aantal jaren geleden ivm covid. Heel veel zin in deze dag, niets fijner dan praten over hout met mede houtbewerkers.

Afgelopen week heb ik vele telefoontjes gehad van bedrijven die hout te koop hadden. Zoveel had ik nog niet eerder meegemaakt. De ene stopt ermee en de andere moet zijn voorraad opschonen. Nou, ik ben gek op hout dus kom maar op hahaha. We gaan straks naar het 1e bedrijf. Daar moet al het hout weg oa padoek,wenge,eik ...en misschien nog eaa. Ligt onder een mooie laag stof. Nu richting de werkplaats om koffie te zetten voor iedereen en daarna op pad. Wordt vervolgd
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Deze week 1e partij hout opgehaald, kan nu al bijna mn kont niet meer keren hahaha...en dan komt er maandag nog 6 kuub assorti hout. Vanmiddag maar even kritisch kijken naar mijn jenga stapel kunsten.

Maandag komt er veel hard maple, beetje beuk en beetje yellow poplar. Ik denk aan hout voor werkbanken en aan oefenhout voor houtverbindingen. En uiteraard snijplanken. Alles kurkdroog, stond al erg lange tijd bij vakcollega in opslag.

Gisteren weer nieuw olijfhout besteld. Dat is met een paar weken ook binnen. Een deel is droog maar een ander deel zeker niet. Dat gaan we hier netjes oplatten buiten.

Vanmorgen was het weer gezellig druk. Van 2 houtdraaiers tot iemand die een nieuwe tafel zocht...allemaal geen probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.