En toen was het alweer maandag. Zaterdag had ik zoveel bezoek dat ik zelfs de middag heb gebruikt om alles in te kunnen plannen. Normaal doe ik dat eigenlijk niet en ik weet nu precies weer waarom
... De dag erna krijg je dan de rekening gepresenteerd. Ach, soms moet je dat ervoor over hebben. Zondag was dus een "horizontaal" dagje. Met als voordeel dat je dan maandag weer stukken fitter bent.
Vanmorgen belde mijn collega dat hij liever de dag thuisbleef. Nou, dat is altijd goed natuurlijk. Ik heb bepaalde klussen door geschoven en ben zelf even langs Gerretsen,wijhe gegaan. Zij hebben eigenlijk de meeste machines geleverd in onze werkplaats.
http://www.gerretsen.nl/machines/nieuw/hout/zaagmachines/formaatzagen/scm-si-400-nova-formaatzaag
Het plan was om even te kijken naar deze formaatzaag. Onze huidige zaag geeft teveel ergernissen. Da's negatieve energie en kunnen we dus goed missen...hahaha.... De basis machine hadden ze een mooie aanbieding voor maar dan zie je allerlei extra's..... Tja.....dan gaat het houtbewerkingshart sneller kloppen en vergeet ik alle plannen. Heb mijzelf kunnen beheersen (knap he
) Wel rolt er een offerte binnen de komende week. De oude formaatzaag nemen ze dan terug en het verschil betaal ik dan bij. Mooie deal !!
Iemand nog een tafelblad nodig trouwens ? Platen mahonie van zo'n 25mm dik...breedte tot 1 meter en lengte 2 meter....
Deze week gaan we alles verwerken en opruimen. Het staat nu erg vol met hout en het is wat lastig om rond te lopen...
Voor de liefhebbers van olijfhout : Er is nieuwe voorraad 30,50 en 60mm !!! Delen tot 2200mm lengte en breedte tot bijna 500mm