Een vriendinnetje van mijn dochter kwam huilend uit school. Iemand had haar stelten kapot gemaakt. "Papa, die kunnen wij toch wel maken? " riep mijn dochter... "Jahoor, neem maar mee" . Toen we thuiskwamen hebben we de stelten eens beter bekeken...b-keuze vurenhout....Mmmm...dat moet beter kunnen. Gelukkig had ik wat eiken en essen over. Even geschaafd en toen alles mee naar huis en samen aan de knutsel. Van zulke momenten geniet ik altijd enorm.
De dag erna alles weer mee naar school en we hebben iemand enorm blij kunnen maken. Tegen de middag kreeg ik een app'je van de moeder van een andere vriendin van mijn dochter.... Yep....je voelt hem al..... Dit weekend gaan we dus 3 sets stelten maken...hahaha......
Straks richting werkplaats om wat stukken khaya mahonie te schaven, deze kunnen dan mooi mee naar ons houtwinkeltje thuis. Verder ligt er echt nog een mooie stapel essen en eiken te wachten om op maat geschaafd te worden. Dat wordt dus serieus veel krullen maken. Ben zo blij dat we een afzuiging hebben met daaraan vast een brikettenpers....
Deze week is dit stuk sipo mahonie de deur uitgegaan...ik zocht naar mooi rechtdradige stukken...goed gelukt vond ik zelf...
Laatst bewerkt: