Blog: Flier gereedschappen

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Mooi werk! Mocht je nog in de gelegenheid zijn, dan zie ik zowel zo'n kumikobeiteltje als een fishtail wel zitten. Voor die laatste was ik namelijk al aan het kijken bij de bekende merken in de VS, maar het lijkt me eigenlijk veel leuker om het lokaal te betrekken. Mits het je qua tijd überhaupt nog gaat lukken hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Kan je geen kleine wisselplaat frees monteren? Vol koeling er op . Als je series moet gaan maken, lijkt een hss vingerfrees me een tijdrovende keuze. Als je een sinusklem monteert, kan je ook gewoon op de automatische voeding langs frezen.
Hoi Chevy, dat staat inderdaad allemaal nog op de planning. De mal die ik wil maken klemt de haalmessen dusdanig onder een hoek in dat ik er een stuk of 10 achter elkaar kan leggen en er in zo weinig mogelijk keren met een grote frees overheen kan jassen. De koelpomp moet er nog op, het kastje waar het in hoorde was leeg :).
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mooi werk! Mocht je nog in de gelegenheid zijn, dan zie ik zowel zo'n kumikobeiteltje als een fishtail wel zitten. Voor die laatste was ik namelijk al aan het kijken bij de bekende merken in de VS, maar het lijkt me eigenlijk veel leuker om het lokaal te betrekken. Mits het je qua tijd überhaupt nog gaat lukken hoor.
Ik heb je een PB gestuurd met wat info.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hier nog wat foto's van de 20 stuks Kumiko beitels, die ondertussen al bij m'n klant in Amerika liggen. Normaal maak ik eigenlijk alleen maar enkel stuks of setjes. 20 stuks beitels van exact hetzelfde soort was voor mij een eerste keer. Spannend, maar wel weer leuk en er ook weer veel van geleerd! :)

https://www.instagram.com/wilco_flier_toolworks/
www.wilcoflier.com

Kumiko_chisel_custom_butt_chisel_bespoke_kumiko chisel_wilco_Flier_Toolworks.jpg


Kumiko_chisel_custom_butt_chisel_bespoke_kumiko chisel_wilco_Flier_Toolworks (2).jpg

Kumiko_chisel_custom_butt_chisel_bespoke_kumiko chisel_wilco_Flier_Toolworks_marking_knife.jpg

Kumiko_chisel_custom_butt_chisel_bespoke_kumiko chisel_wilco_Flier_Toolworks_paring_chisel.jpg
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dankje mensen!

Wauw!
Zijn dat werkelijk foto's?
Niet stiekem een plaatje met de PC gerenderd?
Ziet er echt strak uit!

Dit zijn inderdaad werkelijke foto's. Gemaakt in een lichtbox met een eenvoudige telefooncamera, zonder verdere bewerking. Ik maak dan tientallen foto's en zoek de beste er tussen uit. Productfotografie is weer een wereld op zichzelf, ik ben nog druk bezig me daar ook meer in te verdiepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet en Risikoos

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Productfotografie is weer een wereld op zichzelf, ik ben nog druk bezig me daar ook meer in te verdiepen.
Zo'n box, diffusor, is een beetje de "grote vergeler" in de fotografie. Soms heb je dat nodig, soms niet.

Als je in bent voor een klein experimentje, leg wat beitels in de box. Hang in de box een strook zwart papier op, tot op de tafel. Speel met de plaats van de strook, je wilt hem niet direct in beeld hebben. De refectie van strook kan net een zwart randje aan een messing huls geven. Hierdoor wordt de huls minder vlak, plastischer, organischer. Het kan ook net een randje langs een vouw geven, of een schaduw creëren. Het tegenovergestelde kan ook werken, een reflector, alu folie, al dan niet gekreukeld.

De wirwar van kleine beiteltje is fraai en heeft humor. Zou voor mij net wat meer contrast mogen hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: mink en Risikoos

mariol

Nieuw lid
10 mei 2014
10
0
alle respect, prachtig gereedschap en vakmanschap. Misschien kun je eens een (serie) 1:6 of 1:8 zwaluwstaartmallen overwegen te maken ( zoals die van Crucible tools (lost art press), maar dan bereikbaar en betaalbaar voor europeanen ;).
alle succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.