Of misschien op de messing ferrule ipv het staal van de beitel.
En stempel je met een pers? Of met de hand met een hamer? Het materiaal dat je weg drukt moet ergens heen. Het beste is dat het om hoog komt, zodat je het simpel kan weg slijpen.
Geprobeerd, helaas is die (industriële) machine te grofstoffelijk. Goed genoeg voor constructiewerk, maar helaas niet voor deze beitels.Kun je niet bij het snijden er al wat in laten laseren?!
Dat is balen, kleine handzame machines zijn wel lekker aan de prijs, maar ontzettend veelzijdig en dus wel waar voor je geld...Geprobeerd, helaas is die (industriële) machine te grofstoffelijk. Goed genoeg voor constructiewerk, maar helaas niet voor deze beitels.
Etsen heeft nog het grootste potentieel denk ik, of een kleine handzame lasermachine.
Bij electrolytisch etsen met een zoutoplossing zou dat nog best eens mee kunnen vallen. De zoutoplossing blijft gewoon bruikbaar en hoeft niet afgevoerd te worden.Etsen geeft bedrijfsmatig wat milieuproblemen.
Ik denk dat de grootste uitdaging bij deze aanpak het 'stencil' is. Gaat waarschijnlijk niet werken met herbruikbare stencils, dus dat worden single use transfers. Of je moet het stencil in situ maken met een photoresist (lakken, belichten, wegspoelen, etsen, overige photoresist verwijderen...)Bij electrolytisch etsen met een zoutoplossing zou dat nog best eens mee kunnen vallen. De zoutoplossing blijft gewoon bruikbaar en hoeft niet afgevoerd te worden.
Alhier gedemonstreerd door een deerniswekkende wannabe Rambo:
![]()
Salt Water Metal Etching
Salt Water Metal Etching: I am a sword and knife enthusiast who always found the little etching on the side of my weapons super cool. I searched the web for several ways to make my own etchings on my weapons. To my dismay, there were few methods that did not contain harsh, d…www.instructables.com
Wat mensen toch zien in dat soort messen.....
Dat laatste heb ik inderdaad geprobeerd. Met Positiv20 lichtgevoelige lak. Dat werkt wel, nadeel is dat die lak kort houdbaar is.Ik denk dat de grootste uitdaging bij deze aanpak het 'stencil' is. Gaat waarschijnlijk niet werken met herbruikbare stencils, dus dat worden single use transfers. Of je moet het stencil in situ maken met een photoresist (lakken, belichten, wegspoelen, etsen, overige photoresist verwijderen...)