minstes 1 uur in m`n onverwarmde kelderbox. Wellicht heb ik de klemmen niet zo strak gedraaid bij het drooglijmen als bij het echte lijmen.
Ik heb ze op advies van mijn leraar op 30,1 graag gezaagd. Hierdoor zou de lijm ergens heen kunnen je tijdens het klemmen de vorm in elkaar kan drukken.
Waar zou ik de lijmklemmen dan moeten spannen?? Verder naar de zijkant verlies ik m`n ondersteuning aan de ene kant van de klem.
M`n schoonvader, ook een meubelmaker verwacht dat de lijm niet gehecht heeft omdat het multiplex wellicht gegrond is.. Of hoe noem je dat?
Hij zei dat ik beter met constructielijm kon werken in dit geval.
Ik hoor graag hoe jullie het zouden doen!
1 uur in een onverwarmde omgeving is niet lang genoeg misschien is het er ook vochtig, dat draagt ook bij dan.
Lijm op een plaat die een behandeling gehad heeft zoals primer heeft geen hechting : oplossing schuren en stofvrij maken voor te hechten.
Ik heb je eerder advies gegeven over een spanriem rondom en steek tussen je lagen de correcte breedte die het moet zijn, probeer het eens op die manier en dan op de hoeken zelf spannen als het nodig is, volg je gevoel dan komt het goed.
Ciao
Laatst bewerkt: