PS @brt : ben jij nog verder geraakt met die van jou? Je geste van de poten apprecieer ik nog steeds!
MFTC 1 jaar later - Groot Onderhoud
Verdorie wat heb ik er al plezier van gehad.
Ja, dat had ik al voorspeld.
Helaas doken er al snel na het bouwen kleine problemen op. Voornamelijk door mijn eigen schuld.
Intussen zijn we een jaar verder en drong een "groot onderhoud" zich op.
Ten eerste, een nieuwe hendel. De eerste was uit vurenhout (ik had destijds niks anders meer liggen), en die was onlangs gebroken. Vervangen door een sterker exemplaar uit beuk.
Gezien ik de systainer lades eigenlijk niet gebruik, heb ik bovenste alvast omgevormd naar een gewone lade.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Bekijk bijlage 87543
Wat die lades betreft. Ik had destijds stops gekocht bij ali express, maar die bleken enkele mm te groot, ze zaten de systainers in de weg dus ik had die nooit geinstalleerd.
Hierdoor was het verrijden best lastig want de lades bleven altijd maar openvallen.
Toch niet ook tegen het scheenbeen hé?
Met wat "prutsen" heb ik dit toch geïnstalleerd gekregen bij de onderste 2 lades door ze enkele mm naar buiten te laten "uitsteken".
Heb je nog naar mijn oplossing voor dit probleem gekeken?
Bekijk bijlage 87544
Ook de groene haak om de tafel vast te houden heb ik een tegenmoer op moeten zetten want dat loste steeds.
Hé. daar heb ik geen last van gehad.
Buiten deze zaakjes werkt de MFTC nog super prima en nog geen enkel spoor van slijtage te merken. Ik denk dat hij nu een paar jaar verder kan.
PS @brt : ben jij nog verder geraakt met die van jou? Je geste van de poten apprecieer ik nog steeds!
Ja ik ook, bedankt brt.
Inderdaad, bij de Máximax zitten alle tierelantijntjes (aanslagen, afstandhouders, adapter voor kleine houtjes, zwik deuvels 8mm en 6mm)
Wat bedoel je juist Spaander?Heb je nog naar mijn oplossing voor dit probleem gekeken?
Ik heb ooit een Triton vandiktebank gehad en dat was qua prijs een goeie aankoop maar prijs/kwaliteit geen goeie aankoop. Als je vooral plaatmateriaal gebruikt, kan je ook een Lamello kopen, zo'n classic X kost de helft van een deuvelaar of domino.Hoe zou Triton deuvelapparaat zich verhouden als goedkoop alternatief voor de Festool of Mafell?
Op YouTube zie ik uiteenlopende recensies.
Hoe zou Triton deuvelapparaat zich verhouden als goedkoop alternatief voor de Festool of Mafell?
Op YouTube zie ik uiteenlopende recensies.
Zie:Wat bedoel je juist Spaander?
Ik heb geen ervaring met de Triton maar afgaand op de domino/DDF/Triton head to head reviews op youtube is ie onvoldoende goed gebouwd/precies om te doen wat ie moet doen.
Miscchien niet met een enkele lamel, maar als je per domino 2 lamellen zou plaatsen weet ik het zo net nog niet eerlijk gezegd...Dat is juist wat mij doet weerhouden deze aan te schaffen. Zou het echter wel een goedkoop alternatief vinden voor de Festool.
ik heb gelezen dat een lamello niet de sterkte kan bieden wat een domino wel kan. Enkel voor het uitlijnen van plaatdelen.
(Deze discussie hoort eigenlijk niet hier thuis.. )
Ik zou benchworks een mailtje sturen, hij reageert er vast op en is wel zo netjes.De website van benchworks.be is nu al tijden uit de lucht.
Heeft iemand de plannen voor handen voor mij?