Mooi project! Jij hebt mijn werkbank helemaal niet nodig mocht ik hem ooit weg doen (ga ik niet doen)
Ik zie je aangeven dat je weinig werkruimte hebt, waar werk je in?
Mooi project! Jij hebt mijn werkbank helemaal niet nodig mocht ik hem ooit weg doen (ga ik niet doen)
@RonaldVereycken
De gang zit er goed in !
mag ik vragen welke t tracks jij gebruikt ?
kan er zo snel geen vinden van 16 mm breed
Ik heb trouwens exact dezelfde frees als jou (Makita RT0700). Hij was speciaal aangekocht om in te bouwen in een freestafel, die ik voor dit projectje ging maken.
Ik heb trouwens exact dezelfde frees als jou (Makita RT0700). Hij was speciaal aangekocht om in te bouwen in een freestafel, die ik voor dit projectje ging maken. Maar ik ben er zó tevreden van, dat ik het niet meer over mijn hart krijg. Heerlijk frezen met dat ding.
Kan je niet 1 van je opzetstukken gebruiken om in te bouwen? Ik heb dat opzetstuk om in hoeken te frezen gebruikt om in te bouwen. Dan is het een kwestie van je motor deel erin en eruit klikken. Ik zal thuis nog wel wat foto's maken hoe ik het heb gedaan, misschien heb je er wat aan
Aan de kopkant een een deklat klemmen waar je ook doorheen freest. Die breekt ook uit, maar dat is niet erg.
En multiplex breekt snel uit op deze manier, het zijn per slot van rekening laagjes op elkaar geplakt.
Opsluiten dus. Ook bij radiusfrezen op massief hout, dwars op de nerf breekt altijd uit, dus extra deklat erop klemmen om je werkstuk op te sluiten.
Kun je ook gewoon op volle snelheid blijven frezen.
Je maakt toch ook een extensie tafel?
Daar kan je toch een van de openingen gebruiken om de frees in te bouwen.
Dat tafel/blad kan je zo maken dat je deze er zo in vastzet en er weer uit kan halen.
Mvg, .
Je hebt gelijk robow . Het is zelfs geen foutje gemaakt tijdens het deuvelen, ik heb dit gewoon nooit goed uit het plan opgenomen.
Ik ga ze nog niet meteen erafzagen, eerst kijken of ik die dingen wel ga gebruiken. Uit de filmpjes zag ik meneer Benchwork trappen tegen de onderste lade eerder dan tegen de stootblokken. Ik kijk ook even naar ervaringsdeskundigen, @spaander?
Ik heb ladegeleiders van so-tech gekocht, in een pak van 4, op amazon, behoorlijk voordelig. Zie mijn lijstje in de eerste posts.
Met rails bedoelde ik de T-tracks. Die zijn van de Brico.
Nu de T tracks nog, valt nog niet helemaal mee
Dat is een meevaller dan, want in de auto gaat die normaal niet moeten.Die stootblokken zijn niet om tegen te trappen maar om de kar omhoog in de auto te trekken.
Daarom zit de hoge kant onder zodat de kar een beetje schuin omhoog kan.
Maar als je de kar niet vervoerd zoals ik maakt het geen donder uit natuurlijk.
Trager maar zoveel beter inderdaad... het verschil was zo groot dat ik uiteindelijk de corpus ook nog een laagje potverf gegeven heb.Ga lekker door het gaat goed, het schilderen ging met de roller en kwast beter hé.
Mvg, .
Ik heb die tracks online besteld, link gevonden hier op het forum:
https://alu-spezi.de/epages/39916185...egories/26/125
Ging vlot. tracks waren goedkoper dan de grote merken, wel 15 euro verzendkosten (maar rondrijden kost ook geld). 2 dagen na bestellen geleverd