Sinds de MFTC klaar is, zijn we “zelfbedruipend” voor het afwerken van de extensietafels.
Op papier leek het werkoppervlak me klein maar als in de praktijk is het bijzonder handig omdat je er langs 4 kanten rond kan.
Na productie had hij nog een beetje tuning nodig:
- Spaander's bout
- de onderplank wat bijgeschuurd want die klemde tegen de corpus aan
Dan begonnen aan de extensietafels. Ik had ze gelukkig al gezaagd en in elkaar gedeuveld tijdens een eerder regenweekend, dus kon direct overgaan naar het verfwerk.
Met primer deze keer en toen de geleende reeds bijna lege pot écht op was, aangevuld met overschot van de groene spuitbus, daarna witte afwerkingslaag erover. Het "tussenaanzicht" :
Dan aan de voetjes begonnen. Eindelijk is alles gemakkelijk vast te klemmen!
Voetjes lijmen. Kijkend naar de overwegende kleur in de meeste van mijn materialen, had rood ipv. groen ook best gekund.
De voetjes worden met een deuvel bevestigd in het frame. Zalig, want daar heb ik een machine voor die veel preciezer werkt dan een boor.
Op voorhand leek een deuvelscharnier me een kramikkelige setup maar in de praktijk scharniert het heel goed, heel precies. Ik ga dat nog doen.
Ik was wat nonchalant geweest met de afmetingen en plaatsing van de stopblok, daardoor gingen de voetjes niet helemaal toe. Na bevestiging moeten bijzagen.
Zo zag het er lelijk uit, nog beetje verfraaid:
Het lastigste waren uiteindelijk de rails om de bevestiging aan de T-tracks te kunnen doen. Op voorhand dacht ik dit te vervangen met bv. M8 bouten. Maar bedacht dan dat de druk niet verdeeld is over de hele T-track maar geconcentreerd rond de bouten en zoveel vertrouwen heb ik niet in die ingelijmde brico-tracks. Dus toch maar de rails maken in het aller aller overschotje beuk dat hier nog lag.
En dan het eindresultaat. Hiermee komt weer een projectje ten einde. Mid juni zoals gepland, en op naar het volgende!
Bedankt iedereen voor alle hulp en feedback!!