Hallo mensen,
Ik ben even uit de discussie geweest, dus heb niet kunnen reageren. Maar mooi dat er ondertussen al zovel discussie is geweest.
Technisch tekenen wil ik inderdaad wel doen. Moet ik er direct bijzeggen dat ik daarin geen expert ben, terwijl het best een complexe materie is.
Wat betreft
Een enquete is inderdaad handig om te peilen wat iedereen wil. Nadeel lijkt me dan wel dat je zoveel meningen krijgt. Stel dat we straks 3 verschillende soorten beitels willen, dan is het voordeel van "één massa-order" weg. Ik denk zelf dat dit soort projecten het beste slagen als je het bij 1 type houdt. Verder valt de Socket uitvoering waarschijnlijk prijstechnisch al af, omdat je dan een extra bewerking nodig hebt (draaien).
Onze eerste stap is definiëren wat we willen, zo eenvoudig mogelijk. Pas dan kunnen er tekeningen gemaakt worden, en aan de hand van die tekeningen kunnen we prijsopvragen gaan doen.
Ik ben even uit de discussie geweest, dus heb niet kunnen reageren. Maar mooi dat er ondertussen al zovel discussie is geweest.
Welke taken zijn er te verdelen:
-Engineering (Wilco is al begonnen, dus....)
-Purchasing (Leroy wil al gaan rond bellen, lijkt je het wat?)
-Project Managment (Hans geeft aan een echte regelneef te zijn, iets voor jou?)
-Administratie / Calculatie (Zal dit graag voor mijn rekening nemen)
-Logistics (Geertjun)
Technisch tekenen wil ik inderdaad wel doen. Moet ik er direct bijzeggen dat ik daarin geen expert ben, terwijl het best een complexe materie is.
Wat betreft
ArtHarg zei:Ik kan er eventueel wel een online enquêtetje voor bouwen. Stel ik voor:
- Aantal beitels
- type beitel: steekbeitel, hakbeitel, vermoorbeitel (of in de Engelse termen: paring, firmer en mortice chisels), of eventueel een speciaal type als een vissestaart, een hoekbeitel, of een scheve (skew)
- zijkant beitel: recht, licht afgeschuind, zwaar afgeschuind
- socket of tang (sorry, geen zin om de Nederlandse term op te zoeken)
- maatvoering: metrisch of imperiaal
- maten(metrisch) : 3,4,5..25, 28,32,36,38, nog breder
- maten(imperiaal): 1/8, 1/4, 3/8 etc.
- Lengte beitel: kort (tot 10cm), middellang (10-15cm), lang (15-20cm), nog langer
- Vouw: 25, 30, 35 graden
- Eis aan beitel: lange standtijd, hoge scherpte, snel te slijpen, andere eisen
- Voorkeur voor type staal (A1, O2, een van de bovengenoemde specifieke soorten)
- Met of zonder handvat
- Voorkeur voor handvathout
- Voorkeur voor handvatvorm
- Bouwpakket of compleet gemonteerd
- Maximaal bedrag
- Aangeven wat doorslaggevende eisen voor deelname zijn
Volgens mij kunnen we dan een aardig overzichtje maken van wat iedereen wil. Op het ogenblik denk ik niet dat ik meedoe, maar misschien dat ik me nog bedenk. Het lijkt me wel een leuk klusje om die enquête te maken.
Arthur
Een enquete is inderdaad handig om te peilen wat iedereen wil. Nadeel lijkt me dan wel dat je zoveel meningen krijgt. Stel dat we straks 3 verschillende soorten beitels willen, dan is het voordeel van "één massa-order" weg. Ik denk zelf dat dit soort projecten het beste slagen als je het bij 1 type houdt. Verder valt de Socket uitvoering waarschijnlijk prijstechnisch al af, omdat je dan een extra bewerking nodig hebt (draaien).
Onze eerste stap is definiëren wat we willen, zo eenvoudig mogelijk. Pas dan kunnen er tekeningen gemaakt worden, en aan de hand van die tekeningen kunnen we prijsopvragen gaan doen.