Ik heb even wat foto's met maten voor je gemaakt
@48rmc.
Als ik de arm op ongeveer 10 graden heb, wat in principe de maximale uitslag naar boven is:
dan heb ik de onderzijde van de bewegende rail (die waar achterop dus de tandwielbaan zit) op ~22 centimeter boven de onderste geleiderail (die de slede vasthoudt).
Dat zou moeten helpen om de goede 'plaats' te bepalen om de rail tegen de tandheugel te zetten. Als ik hem op deze manier gemonteerd heb zitten heb ik maximale uitslag. Uiteraard kun je de beitelhouder zelf nog individueel op de rail verplaatsen, maar dat wist je al:
Met de rail bedoel ik dus die zilverkleurige schuine balk die op en neer beweegt, geen idee wat de officiële naam is. Bij mij is de beitelhouder wel heel, maar de boutjes die de veren vasthouden helaas niet. Die erop zaten waren ook niet origineel en ze waren ook niet goed meer, dus vandaar deze 'moderne' inbusjes die ik passen gemaakt heb.
Enige defecten die ik heb is dat de ronde 'houder' waar de arm in gemonteerd word (met 2 bouten die zo'n tapse vierkante zijde hebben om in de houder te passen) een stukje is gebarsten bij 1 van de bouten (teveel kracht op de bout gezet gok ik) en de bus die links in de nek steekt om de draaide roede te steunen een flinke barst heeft. De barst is echter 'schoon' en omdat hier geen toerentallen gemaakt worden heb ik hem er gewoon met flink veel vet terug in gezet.