Je kunt het met beide kanten van het verhaal meer of minder eens zijn maar ik ben het ergens meer eens met
@Triek77 Je hebt overeenstemming bereikt en dat naar elkaar uitgesproken, dat vind ik een 'overeenkomst' waarbij beide partijen het - op dat moment - volledig eens zijn over de voorwaarden. Als je daarna van de afspraak afwijkt, of je dan koper of verkoper bent, dan moet je wel goede argumenten hebben.
Overmacht wegens omstandigheden die nog niet bekend waren op het moment van afspreken kan zo'n argument zijn (denk aan plotseling ontslag, ongeluk, etc) maar niet dat je er een nachtje over hebt geslapen en dan alsnog je keutel intrekt. Het feit dat je je adres- en persoonsgegevens reeds hebt gedeeld zeggen mij dat je daadwerkelijk wilt dat de overeenkomst wordt nagekomen. Word je wakker met een slecht gevoel, dan is dat klote, maar neemt niet weg dat iets hebt afgesproken wat je eigenhandig weigert na te komen. Was de koper de goederen meteen komen ophalen dan was 'de deal' gewoon gebeurd en rest je als verkoper alleen het gevoel van 'had ik maar (niet) ...'.
Misschien ben ik een beetje gekleurd (figuurlijk dan), want ik heb een tijdje terug hetzelfde meegemaakt via dit forum maar uiteindelijk op Marktplaats. Iets gekocht, akkoord over de voorwaarden (prijs en ophalen na 3 dagen), maar uiteindelijk op de dag van ophalen het bericht dat de verkoper €50 meer kon krijgen en de vraag of ik de helft van het verschil (€25) zou willen bijleggen. Uit principe deed ik dat niet, mijn bod was voor mij redelijk (en de max) mede gezien de reisafstand. Ik had toen nota bene al wel zijn 06 en adresgegevens gekregen... Ik ben er nog steeds een beetje verbolgen over, maar dat komt omdat mijn waarde (afspraak = afspraak) niet altijd iedereens waarde hoeft te zijn. Dat blijkt ook in deze 'zaak'. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen