Ik zie een paar mensen die het hebben over Amerikaans type bijlen. Nou ja van uit het perspectief van internet en computers wel te begrijpen door het dominance van het aantal Amerikanen en de Engels talig websites- ben zelf Amerikaan ik moet erbij zeggen- maar van uit het perspectief van bijlen in het algemeen ik vind het onbegrijpelijk. Ik ga geen slecht dingen schrijven over Amerikaans bijlen, zelf heb een stuk of drie a 4 en die bevallen mij prima anders dan het zijn zulke uniform en saai massa producten voor het overgrote deel met een beperkt gebruik. Maar wij wonen hier in Nederland in het centrum van bijlen wereld met de ongelofelijk mooi bijlen vanuit Scandinavië, modern en oude, de bijlen uit de Duits talig landen zijn zo fijn en diverse van form en gebruik, de Franse bijlen wat zo degelijk zijn en ook mooi gemakt en zelfs bijlen met een Nederlands achtergrond alhoewel meer zeldzaam en moeilijk te identificeren maar denk bijvoorbeeld aan de klompenmakersbijlen. Dus laat zien jouw geïmporteerde bijlen met hun "USA" er op ingedrukt, prima maar ik hope dat er komt ook een beetje balance laat staan relevante in deze bijl onderwerp draad.
Laatst bewerkt: