Alleen maar reclame?

Status
Niet open voor verdere reacties.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
442
255
‘s-Hertogenbosch
Vind ik niet makkelijk te vinden. En dan heb ik hem gevonden via google, vind ik hem niet gebruiksvriendelijk.
Ik heb een hekel aan Paypal, na slechte ervaring en een creditcard heb ik ook niet. Met Ideal betalen kan ik niet.
Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt…. Iedereen gaat er maar mee akkoord dat alles digitaal moet… anders ben je niet meer van deze tijd….. je moet mee gaan met de ontwikkeling…. Zeggen ze allemaal,
Ik denk dat ik maar terug kruip onder m’n tegeltje 😂

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Wilco Flier en Roel22

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.084
1.054
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
je moet mee gaan met de ontwikkeling…. Zeggen ze allemaal,
Ik denk dat ik maar terug kruip onder m’n tegeltje 😂
je moet helemaal niks 😉. Maar persoonlijk vind ik digitaal betalen, zeker voor zaken en diensten die ik online afneem, wel heel makkelijk. Maar ik doe heel bewust niet aan Facebook, Twitter, instagram en al die andere (a)sociale media…

• Leuk
Waarderingen: Roel22 en John1969

bakkerl

Nieuw lid
30 jun 2022
21
7
fctsZ7Mnr1ArTuqO0tq1
D’r is gewoon een donatie-tab ;-)
Dat 'gewoon' is niet zo gewoon. Dan kom je op een pagina terecht met een leuke 1 regel tekst. De knop om daadwerkelijk te doneren staat op de meest onlogische plek. Dat het niet eens op een knop lijkt.
Ik heb net 5 minuten moeten zoeken om hem te kunnen vinden.

Tijd voor een redesign van de donatie pagina.

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
105
69
Zuid Holland
Ik vond de hoeveelheid reclame ook irritant worden, vooral op de telefoon waar elke keer na een paar clicks er weer een meer dan half schermvullend banner tevoorschijn kwam. Nier alleen hier een probleem, de hoeveelheid reclame op het hele internet word erger en erger. Maar een simpele add blocker lost dat prima op!

Maar dan nog blijft het een goed idee om dit mooie forum te steunen. Hoewel de donatie tab prima zichtbaar is in de bovenbalk is hij mij nog niet opgevallen (zegt vooral iets over mij vrees ik :ROFLMAO:), nu gelijk maar even geregeld.

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
59
26
Naarden
Hier meteen ook maar even gedaan. Ik gebruik altijd de knop "wat is er nieuw" en de "donatie knop" zit op dezelfde regel, dus voor mij een logische plek.

Gustaaf

Nieuw lid
13 okt 2023
13
6
Aarlanderveen
Hier ook een bloedhekel aan reclame en zoals al gezegd, daar zijn adblockers voor. Gebruik de Brave browser, dan heb je er geen/minder last van. En dit forum is zeker een donatie waard, bedankt voor de reminder! Ik denk overigens wel dat veel mensen afknappen op Paypal/creditcard. Ideal (volgend jaar Wero?) is dan toch veel makkelijker en goed kans dat ondanks de kosten daarvan de meeropbrengst hoger ligt.

Peer76

Guest
De hoeveelheid reclame kan een reden zijn om te doneren, een adblocker te installeren of een forum/site niet meer te bezoeken. Zelf ben ik op een aantal fora actief (niet overal elke dag) en dan is doneren voor elke site een beetje veel gevraagd. In mijn geval biedt een adblocker dus een uitkomst. Sites waarop de advertenties niet hinderlijk zijn whitelist ik dan uiteraard.
Weer een forum gezwicht voor de commercie....
Het opzetten en onderhouden van een forum is meer een hobby met kosten. elke forumbeheerder is daarom vrij om reclame op hun eigen betaalde forum te zetten. Als eigenaar van jouw eigen computer en/of smartphone ben jij daarom weer vrij om een adblocker te installeren.

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.110
915
Nootdorp
Met plezier een donatie gedaan. Dit forum geeft mij meer info dan vele houtbewerkingsboeken. En daarnaast leuke mede-houtbewerkers leren kennen waar ik terecht kan voor ondersteuning.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.610
458
Dordrecht
De hoeveelheid reclame kan een reden zijn om te doneren, een adblocker te installeren of een forum/site niet meer te bezoeken. Zelf ben ik op een aantal fora actief (niet overal elke dag) en dan is doneren voor elke site een beetje veel gevraagd. In mijn geval biedt een adblocker dus een uitkomst. Sites waarop de advertenties niet hinderlijk zijn whitelist ik dan uiteraard.
Een ad blocker moet gewoon niet nodig zijn, beetje reclame is prima, maar hou het gewoon leesbaar. Volgens mij komt dat het forum ook ten goede, want met een ad blocker worden er geen inkomsten gegenereerd, dus nogal contra-productief......

• Leuk
Waarderingen: Peer76

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
150
36
Nuenen bij Eindhoven
maar ook alleen maar op basis van donaties (FYI: dat is het _andere_ medium waar ik met enige regelmaat aan doneer…)
Gelukkig ook wat reële reacties.

Ik ben ook zeker niet tegen donaties, en ook begrijp ik dat kosten toenemen als een forum groeit maar ik weet ook dat dat niet perse met reclames gefinancierd hoeft te worden.

Het is een keuze.

En hier is de keuze duidelijk... "we verdienen aan je bezoek". Vrijwillig of onvrijwillig!

👋🏻

bakkerl

Nieuw lid
30 jun 2022
21
7
fctsZ7Mnr1ArTuqO0tq1
Je maakt het nu zelf heel zwart/wit.
De keuze voor hoeveel reclame is ook zwart/wit gemaakt. Ja doe maar lekker veel (en irritante popup reclame windows) als reclame Naar mijn mening is er geen nuance aangemaakt over het leuk houden voor de gebruikers. En die gebruikers heb je ook heel hard nodig. Zonder die gebruikers is er geen vulling van je forum. En dan heb geen inkomsten.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.136
464
hilversum
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat te regelen is op een site aan reclame.

Maar nogmaals als het zo vervelend is zijn er opties.

Betaalde en gratis.

Kijk wil je een gesprek aan hoeveel reclame er te zien is en of er wat aan te doen is.
Dat is een ander verhaal.
Maar nu wordt alles op geld graaien gegooid.
En daar ben ik het niet mee eens.

Dat is mijn mening en daarbij heb ik mijn zegje gedaan.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.830
3.194
Gaanderen
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat te regelen is op een site aan reclame.

Maar nogmaals als het zo vervelend is zijn er opties.

Betaalde en gratis.

Kijk wil je een gesprek aan hoeveel reclame er te zien is en of er wat aan te doen is.
Dat is een ander verhaal.
Maar nu wordt alles op geld graaien gegooid.
En daar ben ik het niet mee eens.

Dat is mijn mening en daarbij heb ik mijn zegje gedaan.
Rdl ik ben het met je eens.

Ik denk dat de discussie over reclame enkele jaren, in alle hevigheid, gevoerd is. Wat mij betreft doen we dit niet opnieuw. Niets is voor niets in dit leven, linksom of rechtsom moet er een bijdrage betaald worden.
Werk je met adblocker en doneer je niets en lees je alleen maar mee, dan leef je op kosten van een ander.
Lekker sociaal, is dat.

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
574
880
Zuid West Drenthe
Gelukkig ook wat reële reacties.

Ik ben ook zeker niet tegen donaties, en ook begrijp ik dat kosten toenemen als een forum groeit maar ik weet ook dat dat niet perse met reclames gefinancierd hoeft te worden.

Het is een keuze.

En hier is de keuze duidelijk... "we verdienen aan je bezoek". Vrijwillig of onvrijwillig!

👋🏻
Misschien die hamer uit je lijfspreuk in ruilen voor een ander stuk gereedschap?🥹

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Roel22

bakkerl

Nieuw lid
30 jun 2022
21
7
fctsZ7Mnr1ArTuqO0tq1
Rdl ik ben het met je eens.

Ik denk dat de discussie over reclame enkele jaren, in alle hevigheid, gevoerd is. Wat mij betreft doen we dit niet opnieuw. Niets is voor niets in dit leven, linksom of rechtsom moet er een bijdrage betaald worden.
Werk je met adblocker en doneer je niets en lees je alleen maar mee, dan leef je op kosten van een ander.
Lekker sociaal, is dat.
Waar kan ik mijn facturen heen sturen als ik hier een posting ga maken? Mijn tijd is dan ook niet gratis. Mijn denken ook niet. Want waarom zou ik iemand van gratis advies voorzien?

Zoals ik eerder zei... Een forum heeft beide kanten nodig.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.830
3.194
Gaanderen
Waar kan ik mijn facturen heen sturen als ik hier een posting ga maken? Mijn tijd is dan ook niet gratis. Mijn denken ook niet. Want waarom zou ik iemand van gratis advies voorzien?

Zoals ik eerder zei... Een forum heeft beide kanten nodig.
Facturen stuur je naar het vierkante archief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.