Alleen maar reclame?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.653
886
Emst
Hoosterw je bent uiteraard weer welkom en met weinig of geen reclame zijn er zat mogelijkheden.
Ik krijg geen of vrijwel geen reclame, ook niet op youtube, ik gebruik een advertentie blokker.
Heeft mijn dochter er op gezet

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
45
17
Hier soms daar
Ik ook niet op de webversie en mobiel,
@Hoosterw ik zie dat u een mobiel gebruikt. Het zit in uw eigen device en niet in de site.
Raad u aan om uw adroid? besturingssysteem eens opnieuw te installeren.

Al zou hier reclame staan dan zou ik de site "white listen" voor de inkomsten.

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
150
36
Nuenen bij Eindhoven
Reclame hoeft gewoon niet. Het kan prima zonder. Of iemand er nu millionair van wordt of een extra zakcentje mee verdient maakt niet uit.
Het is toegeven aan de commercie terwijl het prima zonder kan.

Je ziet het zo vaak, een forum wordt populairder en 'ineens' hebben ze reclame nodig.

Log eens in op wikipedia, of msw.com. prima voorbeelden die het principeel zonder reclame doen. Die krijgen mijn steun en donatie.
Niet de fora die van 2 walletjes willen eten.

👋🏻👋🏻

Prettige avond verder.

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
150
36
Nuenen bij Eindhoven
Ik ook niet op de webversie en mobiel,
@Hoosterw ik zie dat u een mobiel gebruikt. Het zit in uw eigen device en niet in de site.
Raad u aan om uw adroid? besturingssysteem eens opnieuw te installeren.

Al zou hier reclame staan dan zou ik de site "white listen" voor de inkomsten.
Srry. Maar dat klopt niet. Het ligt aan de website, niet mijn toestel. Zie bijgaand voorbeeld. 0 reclame. Omdat de website dat zelf niet toestaat.
Die zijn principieel tegen reclame. Dat is,een goede zaak.

Bijlagen

• Screenshot_20241229_211837_Chrome.jpg
    Screenshot_20241229_211837_Chrome.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 16

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.084
1.054
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Reclame hoeft gewoon niet. Het kan prima zonder. Of iemand er nu millionair van wordt of een extra zakcentje mee verdient maakt niet uit.
dan heb je het echt niet begrepen. Een forum draaien kost gewoon geld. Dat moet ergens vandaan komen. Als je een klein forum draait met 20 leden kun je dat meestal wel uit eigen zak betalen, maar als het groter groeit heb je op een gegeven moment meer hardware- en bandbreedte gebruik en gaat je ISP je meer geld vragen. Dan moet je op een gegeven moment kieaen wie dat gaat betalen, jijzelf als forumeigenaar (baas), de gebruikers, of reclamemakers..

mijn eigen website kost ook geld, al draait dat grotendeels in eigen beheer. er staat toch een dedicated server op m’n werkkamer die de website host (en mijn mailserver draait), ik betaal elk jaar voor mijn domeinnaamregistratie, en mijn vaste IP adres en wat daar verder bij komt kijken, en de software om de website te maken en onderhouden (gelukkig is de hosting software open source en voorgeïnstalleerd op macOS), en als mijn website plotseling populair zou worden en veel verkeer genereert gaat mijn ISP ook klagen dat ik meer moet gaan betalen. op dit moment kan ik de extra kosten best opbrengen, maar gratis is het allemaal niet…

Laatst bewerkt:

G.G.

Actieve deelnemer
20 aug 2024
61
28
Wezep
Srry. Maar dat klopt niet. Het ligt aan de website, niet mijn toestel. Zie bijgaand voorbeeld. 0 reclame. Omdat de website dat zelf niet toestaat.
Die zijn principieel tegen reclame. Dat is,een goede zaak.

Uiteindelijk moet iemand het betalen. In het geval van Woodworking zit er niet een groot bedrijf achter wat als sponsor alles betaald, alternatief is natuurlijk vrijwillige donaties te vragen zoals Wikipedia doet.
Overigens ben ik van mening dat die 50 cent per maand ( 6euro per jaar) om hier reclame vrij te lezen een uitstekende oplossing is.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.897
1.076
Omgeving Eindhoven
kan ni echt volgen . . .
is dit een antwoord naar @henkverhaar toe ? of naar @Hoosterw ?
Zie post 25 van Hoosterw.

Maar inderdaad @Hoosterw , met een kleine donatie hier aan het forum kan je alles reclamevrij lezen. Dat jij die reclame ziet is omdat jij leest zonder donatie. Ligt inderdaad niet aan jouw apparaat maar aan je login.

Het zijn maar een paar mensen die achter de schermen alles draaiende houden hier. Buiten de donaties om wordt alles uit eigen zak betaald om dit mooie forum online te houden (dus ook alle data-opslag, de domeinnaam etc) en het hosten van een forum als dit is zeker niet goedkoop.
En hier is een schat aan info te halen. Bij welk bedrijf krijg je tegenwoordig, als je ergens niet meer uitkomt, nu zoveel goede adviezen en hulp voor maar € 10,- per jaar?
En is bijvoorbeeld Youtube niet 15 euro per maand om reclamevrij te kijken? Dan valt het hier nog mee toch? Neem deze week 3 biertjes minder in het cafe en je hebt het er al uit...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hansth

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
442
255
‘s-Hertogenbosch
Begint het hier nu ook met modder gooien, als je het er niet mee eens bent, log dan uit…. Geef me een rekening nummer dan doneer ik wel….. heb hier al meer tips gekregen dan €0,50 / mnd opleveren….

G.G.

Actieve deelnemer
20 aug 2024
61
28
Wezep
Begint het hier nu ook met modder gooien, als je het er niet mee eens bent, log dan uit…. Geef me een rekening nummer dan doneer ik wel….. heb hier al meer tips gekregen dan €0,50 / mnd opleveren….
Denk dat je dan @jaap even een privé berichtje moet doen om zo te doneren.

cleopatra

Actieve deelnemer
4 jan 2021
27
19
Apeldoorn
Nu de beste @Hoosterw hier niet meer mag komen van zijn principiële alter ego en de 2.175.563 gratis, Nederlandstalige artikelen op Wikipedia gaat doorspitten, kan hij misschien even de pagina over Altruïsme aandachtig doornemen. Misschien is zijn ziel nog te redden.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.610
458
Dordrecht
Ik heb op zich geen problemen met het principe van het forum, maar van mij mag de reclame wel weer wat minder. Het lijkt weer richting het begin te gaan toen er ook allerlei pop-ups langkwamen.

bakkerl

Nieuw lid
30 jun 2022
21
7
fctsZ7Mnr1ArTuqO0tq1
Ik zie hier geen reclame.. En nee ik doneer ook niet.. heel misschien tijd om dat eens te gaan doen.

Ik heb op site geen issues met reclames. Zolang deze niet van de paar grote vandaan komen (waaronder Google). Als een site reclame wil plaatsen, laten ze dat maar doen vanaf de eigen servers (zoals tweakers dat doet). Het is hier dus een technische blokkade welke er voor deze site er voor zorgt dat ik geen enkele reclame te zien krijg. En voor de mensen die het willen weten, Een DNS blokkader via PiHole en een browser blokkade via Ghostery. Beide vullen elkaar goed aan (en werkt ook goed voor YouTube).

Daarnaast zie (ik persoonlijk) woodworking.nl als marketing kanaal voor opendaghout. Een kanaal om het mogelijke publiek bij elkaar te brengen. Omdat anders je doelgroep veel meer verspreid zit en lastiger te bereiken. En ik gok dat de gehele kosten van woodworking.nl een beetje wisselgeld is voor opendaghout.
(Maar deze laatste alinea is (voorlopig) mijn gedachte over het geheel, geen uitnodiging tot grote discussie in deze thread).

Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.830
3.194
Gaanderen
Dus dit forum eet van 2 walletjes?
Misschien is het verstandig om lekker een ander forum te zoeken.
Als ik hetzelfde dacht als jou, dan zou ik hier ook nooit meer terug komen, gelukkig denk ik anders.

En dag hoor, veel plezier in je verdere leven.
Het is toegeven aan de commercie terwijl het prima zonder kan.

Je ziet het zo vaak, een forum wordt populairder en 'ineens' hebben ze reclame nodig.

Log eens in op wikipedia, of msw.com. prima voorbeelden die het principeel zonder reclame doen. Die krijgen mijn steun en donatie.
Niet de fora die van 2 walletjes willen eten.

👋🏻👋🏻

Prettige avond verder.
Ik denk niet dat je weet hoeveel kosten er zitten aan het in de lucht houden van een groot forum.
Dat hoeft ook niet, maar je hebt de niet de discussie gevolgd die we hier hadden voordat we überhaupt konden doneren.
De knop doneren is er gekomen op wens van de leden en was zeker niet de eerste keus van #baas
Er gaat ook nog eens een hoop werk in zitten om de boel draaiend te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.