Eindelijk weer wat kunnen doen in de werkplaats.
Ondertussen heb ik een dak op het station geplaatst. Dat scheelt weer wat stof in de bovenste lades.
Tevens heb ik nu eindelijk de stopblok goed

moet alleen nog het meetlint verplaatsen maar het blok is goed.
Helaas geen foto's van...
Ook even bezig geweest met de geluidsinstallatie.
Voor een paar auto speakertjes in een plafond komt er nog aardig geluid uit.
Ik moet het geheel nog ff een front geven, maar hij doet het ondanks het gepruts.
Een van mijn andere hobby's is pc's bouwen/modden en ik had nog toevallig een pc voeding liggen waar ik al een tijdje niks mee gedaan had.
Aangezien een autoradio ook op 12V loopt deze opgeofferd voor me garage.
Wat soldeer werk en stekkertjes knijpen en dit is het resultaat.
(CLICK ME)

Verder ben ik bezig geweest met de afzuiging.
Het was de bedoeling om de stofzuiger en (straks) nieuwe compressor onder de afkortzaag te krijgen.
De compressor is nu veels te groot, maar deze gaat ook weg. Jaren lang in een vochtige fietsschuur en nooit onderhoud gepleegd heeft zijn tol geeist.
Daar wil ik dus een klein compact model voor terug krijgen. Ik gebruik hem niet super veel, dus het hoeft niet groot te zijn.
Maar goed, de stofzuiger past er makkelijk onder.
Achter de kast langs kon ik 2 slangen kwijt mits ik een klein stukje eruit haalde voor de moffen.
Geen probleem, de lades gaan niet helemaal tot achterin.
Zoals de route nu gaat liggen.
Stofzuiger -> cycloon -> DustHub
Vanaf de DustHub gaat er 1 slang (36m) naar de Kapex die vast blijft zitten.
Aan de voorkant van de DustHub zit nog een blastgate die voor de zaagtafel is en voor de schuurmachines.
Later komt er eventueel nog een Y-stuk naar de zaagtafel toe voor de afzuiging van bovenaf.
Dit is niet echt nodig, dus dat zal een extra zijn.
Het is alleen even wachten op 2 moffen en een nieuwe slang.
Om de DustHub werkend te krijgen heb ik alleen nog een stukje buis nodig die een versmalling heeft.
Ik heb nog de buizen liggen die met de blastgates werken. Die moet ik nog even aanpassen.
Voor nu even wat foto's.