Aah voila, ik ga dit ook doen maar idd aan de zijkanten worden die ook ondersteund door balkjes die tegen de muur zijn geboord met pluggen. Bij mij gaat er ook niet veel gewicht opkomen behalve bureau benodigheden.
Dan komt het helemaal goed!Aah voila, ik ga dit ook doen maar idd aan de zijkanten worden die ook ondersteund door balkjes die tegen de muur zijn geboord met pluggen. Bij mij gaat er ook niet veel gewicht opkomen behalve bureau benodigheden.
Een heel verhaal, maar ik lees (bij alle reacties) niets over de hoogte (dikte) van de dragers/dwarsbalkjes. Als die dik genoeg zijn, kan je dit met elk materiaal maken. Met een sterker materiaal kunnen ze kleiner worden.Voor de ondersteuning van een bureaublad zijn twee dingen van belang: stijfheid en sterkte. Het aantal kilos dat een muurdrager kan 'hebben' zegt weinig tot niets over de stijfheid.
Aluminium heeft een lage elasticiteitsmodulus.
Maak een tafel/bureau altijd zo dat minimaal een volwassen persoon erop kan zitten/staan.Bij mij gaat er ook niet veel gewicht opkomen behalve bureau benodigheden.
Ik ben ook van plan een soortgelijk bureau te maken, en had precies hetzelfde frame in gedachte, maar dan van hout. Later bedacht ik me ook dat staal misschien een betere optie was, maar wist dit of dit reëel was. Mag ik vragen hoeveel dat jou gekocht heeft? Misschien is dit helemaal geen slecht ideeIk zat met dezelfde uitdagingen voor mijn 450cmx80cm zwevend werkblad.
Frame wordt gemaakt voor me. nog niet klaar.
Ik heb het via mijn buurman, die een hijsconstructie bedrijf heeft.Ik ben ook van plan een soortgelijk bureau te maken, en had precies hetzelfde frame in gedachte, maar dan van hout. Later bedacht ik me ook dat staal misschien een betere optie was, maar wist dit of dit reëel was. Mag ik vragen hoeveel dat jou gekocht heeft? Misschien is dit helemaal geen slecht idee