Zijn alle woodworkers miljonair?

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Een vriend wees me op onderstaande website.
Pedalo® Trainingsbord klimmen - 60 cm

Mis ik iets of is dit snel geld verdienen? :oops:


Ik weet dat de markt voor zulke dingen klein is en dat je hier geen miljonair mee kan worden.
maar ik vraag me af of er echt mensen bereid zijn zulke bedragen neer te leggen voor zulke simpele houtwerkjes?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Kleine oplage, niche markt die veel wil betalen. De verkoper moet er nog geld mee verdienen, de ontwerper, de producent. Er zal minder mee verdiend worden dan het lijkt.

Ik gok dat zelf maken er voor de doorsnee fysio therapeut niet in zit, en een timmerman bellen en vragen om dit te maken zal in uurloon niet een veel bijzonderder prijsje geven.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De marketing lulkoek druipt er ook wel vanaf... "handvaten liggen ergonomisch in de hand" ; het is een stuk bezemsteel, daarvan lees je nooit dat die ergonomisch gevormd zijn.....

Zo zie je maar... Wel leuk gevonden Mosseltje,

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Als het ding een officieel keurmerk moet hebben en je verkoopt er weinig dan schiet de prijs omhoog.
Er is mij door een leverancier van beslag eens verteld dat het aanvragen van een skg ** 6500 euro per artikel koste. Moet het ook nog in een keer goed gekeurd worden en dan komt de prijs in een keer in een ander licht.
Verder is het natuurlijk een buitensporige prijs.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Ik denk dat je heel veel kennis mist.
Het gaat je nog tegenvallen om een bedrijf te runnen in dit soort artikelen. Pedalo
:unsure: Geen idee hoe ik dit moet opvatten.
Mijn bedrijf is groter dan Pedalo en het gaat me best aardig af.

Het ging mij om het ogenschijnlijke discrepantie tussen vraag en kostprijs van het artikel.
En dan vooral met een knipoog. Soort van humor zonder het al te serieus te nemen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
:unsure: Geen idee hoe ik dit moet opvatten.
Mijn bedrijf is groter dan Pedalo en het gaat me best aardig af.
gewoon rekenkundig: als de winstmarge van Pedalo groter dan de jouwe is, dan laat je een pak potentiële winst vallen
kan jij pedalo opkopen ?
indertijd zei ik tegen de plaatselijke baas van het bedrijf waar ik voor werkte: 'jouw baas zou beter coca-cola opkopen, want hun produktstruktuur zit pakken eenvoudiger in mekaar, én hun produkt is minder evolutiegevoelig, én ze maken per geïnvesteerde dollar meer winst'
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.