Bij deze een vervolg.
Na dat de kast gemaakt was kon ik de electra deels aanleggen.
Ik had in een ver verleden al een schakelaar gekocht voor deze freestafel dus die kon er meteen op.
Aan de binnenkant waar de frees komt te hangen een contactdoos gemaakt.
Toen was de geleider aan de beurt.
In oude tijden gebruikte ik een 55mm clang om de boel af te zuigen met de stofzuiger maar nu ik een grote afzuiger op solder heb moest alles groter worden.
75mm buis pas gemaakt in het klepje van de geleider.
Dit ging uitstekend met de spindlesander.
Toen hij strak pasten het geheel met seconden lijm gefixeerd.
zo zit ie nu.
Daarna heb ik een klein verdeelblok gemaakt voor de grote 125mm slang en de 75mm slang.
Delen uitgezaagd met de zaagtafel.
Gaten gemaakt, uitgeschuurd en het past.
Nu wou ik dat de grote buis kon draaien in het gat zodat hij niet te ver uitsteekt naar achteren.
Dus moesten er ringen komen die de buis vasthouden en draaien toelaten.
En aangezien een goede vriend van mij een perfect werkende 3d printer heeft hebben we ze daar op uitgeprint.
Nu kan de buis vrij draaien en hij is stofdicht.
Kastje in elkaar gezet en gemonteerd op een gat wat ik in de achterplaat gemaakt heb.
Toen dit klaar was heb ik grenen lijsten op de voorkant van het multiplex gemaakt als afwerking.
Daarna alle laderails erin gemaakt op de juiste afstand.
De onderste 4 lades hebben een mds laag waar gaten in komen voor alle frees bits.
De bovenste 2 lades worden gewone lades voor spullen en gereedschap.
Daarna heb ik het deurtje gemaakt en de lade frontjes welke er nu los voorstaan. (et lijkt wel een konijnenhok
)
De deur gemonteerd met ook weer 3d geprinte scharnieren.
Spijker als scharnierpen.
meteen de rand achter het deurtje gemaakt en een magneetsluiting erop.
En de schakelaar voor het licht geïnstalleerd dat als ik de deur open doe het licht aangaat.