Afgelopen zomer met de verfroller in de weer geweest. Vanwege de extreme warmte niet gekozen voor watergedragen lakken (dat droogde bij wijze van spreken al aan de roller...) maar voor alkyd-lakken. Dat droogde - vreemd genoeg - véél te langzaam waardoor toch nog stofjes in de lak Om die reden de laatste tijd wat gaan verdiepen in de HVLP-technieken. Ook ik kwam uit bij de Earlex HV5500.
Ik kom maar twee NL verkoop-adressen tegen: Bouwmarktshop en Endstra. Laatstgenoemde geeft op de site geen prijs weer. Waar heb jij je Earlex besteld Fons ? En heb jij ook accessoires (bijv. naalden met afwijkende maten) weten te scoren ??
Earlex: De Earlex HV 5500 wordt opmerkelijk goed gereviewed. Alleen zover ik gezien heb gebruikt niemand hem voor watergedragen lakken. Wat ook tekend is. Als je naar andere videos kijkt van spuiten van de wood whisperer zie je zijn Earlex HV 5500 ergens hoog achter in de kast staan. Als je naar de video's kijkt heeft deze verfspuit behoorlijk veel nevel dus moet je het wel buiten doen. Maar het grootste probleem wat ik heb met Earlex dat het in europa nauwlijks te verkrijgen is. Ik heb gezocht naar extra onderdelen zoals een nieuwe beker en extra naalden, Dat is niet te vinden.
Vanaf hier gaat het mis. Nu zit je in het professioneel segment en dan schiet de prijs omhoog.
Daarom heb ik voor een veel compactere machine met spuitbeker gekozen die nog redelijk professioneel werk kan leveren, de Earlex HV5500 airless. Met name door reviews geselecteerd o.a. van de Woodwhisperer. Overigens moet ik nog wel flink oefenen om met wat meer gemak te kunnen spuiten
Fons
Ik kom maar twee NL verkoop-adressen tegen: Bouwmarktshop en Endstra. Laatstgenoemde geeft op de site geen prijs weer. Waar heb jij je Earlex besteld Fons ? En heb jij ook accessoires (bijv. naalden met afwijkende maten) weten te scoren ??
Laatst bewerkt: