zelf boormal maken

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
deze 3mm gaten kan ik dan niet gebruiken voor de blum clip on, dus dan zal ik scharnieren met schroeven moeten gebruiken denk ik, maar dat geeft niet.
Nah ... de gaten voor je kruismontageplaatjes kun je prima opruimen van 3 naar 5 mm. OK, dat zal wat beschadigingen aan de randen opleveren, maar in dit geval geeft dat niet. Immers, dit is geen zichtwerk ... je duwt de inserta pluggen er in, klik-en-klaar.

Ruimer maken van 3 naar 5 mm kan in dit geval héél mooi met de Centrotec 5 mm centreerboor van Festool (of een vergelijkbare tool ... ). Deze heeft een diepte-aanslag, zodat je nooit té diep zal boren.
 
  • Leuk
Waarderingen: peterdorn en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ruimer maken van 3 naar 5 mm kan in dit geval héél mooi met de Centrotec 5 mm centreerboor van Festool (of een vergelijkbare tool ... ). Deze heeft een diepte-aanslag, zodat je nooit té diep zal boren.
we zijn mekaar even kwijt
die centreerboor van festool is een mooi stuk gereedschap
hoe positioneer je die in een bestaand gat van 3 mm in de plaat ?
de boor is 5 mm, en de bus waarin die zit, heeft een nog grotere (binnen)diameter
hoe je de bus in dat gat van 3 mm centreert, is me niet duidelijk
tenzij je een mal gebruikt, waarin de bus past
bij die mal moet het gat groter zijn dan de boor van 5 mm
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.