BedanktZolang je het hout niet tegen de helling op hoeft te duwen is het niet kritisch![]()
BedanktZolang je het hout niet tegen de helling op hoeft te duwen is het niet kritisch![]()
Ik ben nu een een tijdje bezig , maar de langsgeleider wijkt zeker 3 mm schuin naar boven af. Ik probeer dit op te lossen maar het boekje zegt er niets over heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.Zolang je het hout niet tegen de helling op hoeft te duwen is het niet kritisch![]()
als de langsgeleider op de lat waar de afmetingen op staan zit, kijk dan of je die lat kan verstellenIk ben nu een een tijdje bezig , maar de langsgeleider wijkt zeker 3 mm schuin naar boven af. Ik probeer dit op te lossen maar het boekje zegt er niets over heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
Ik denk dat je eerst je langsgeleider los moet zetten, dan de inbussen bovenop wat losdraaien.
Dan kan je vermoedelijk de langsgeleider wat stellen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het al eerder geprobeerd maar uit voorzichtigheid niet vergenoeg open geschroefd. Ik heb nog wat aanvullende vragen, die ik per probleem aan jullie zal voorleggen. ik zal als ik alles in beeld heb een you tube video maken en een link hier op het forum plaatsen.Ik denk dat je eerst je langsgeleider los moet zetten, dan de inbussen bovenop wat losdraaien.
Dan kan je vermoedelijk de langsgeleider wat stellen.
Welke zaagtafel heb je nu gekocht?
Volgens mij (als het net zo werkt als bij mijn Bosch) kun je de langsgeleider uiterst rechts tegen de aanslag zetten en daarna de tafelverbreding uittrekken en dan op de tweede maatverdeling aflezen. Voor maten boven de 30 cm zet je dus eerst de langsgeleider in de uiterste stand en daarna beweeg je de tafelverbreding.
Ik gok dat je als je de tafelverbreding gebruikt je af moet lezen mbv het rode puntje. Je zult dit waarschijnlijk nog af moeten stellen.
Jochem, je hebt helemaal gelijk dat afstellen van het rode puntje moet ik nog verder uitzoeken maar verder werkt het hetzelfde als bij jouw Bosch. Weer een onduidelijkheid minder. Hier betreft het de HBM 255 mm 9347.Welke zaagtafel heb je nu gekocht?
Volgens mij (als het net zo werkt als bij mijn Bosch) kun je de langsgeleider uiterst rechts tegen de aanslag zetten en daarna de tafelverbreding uittrekken en dan op de tweede maatverdeling aflezen. Voor maten boven de 30 cm zet je dus eerst de langsgeleider in de uiterste stand en daarna beweeg je de tafelverbreding.
Ik gok dat je als je de tafelverbreding gebruikt je af moet lezen mbv het rode puntje. Je zult dit waarschijnlijk nog af moeten stellen.
Kijk boertje125 daar hebben we wat aan. bedankt voor je heldere uitleg.een kleine brandlucht is vrij standaard bij nieuwe machine's
dat is een combinatie van het inslijten van de koolborstels en het vervliegen van de bescherm olie
een vonkje tussen de koolborstels en het anker kan in het begin wat vaker voorkomen als de koolborstels nog niet helemaal de juiste vorm hebben.
(moet wel minder worden na een tijdje gebuik)
Fijn om te lezen dan is het mij helemaal duidelijk. Dat van die kap heb je helemaal gelijk ik doe er nog wat foto'sNee, zo hoog is niet erg of gevaarlijk. Ik denk dat je aan het spouwmes een kap kan bevestigen met afzuiging. Je moet even kijken of je kap dan nog wel goed werkt en vrij loopt van je zaagblad.
En het zou kunnen ( kan ik zo niet zien) dat het spouwmes in de tafel helemaal op het uiteinde is bevestigd. Dat is dan niet goed natuurlijk, het moet wel degelijk geklemd worden en niet op maar een klein stukje ' vlees'.
Het spouwmes op ongeveer 1 cm boven het hoogste punt van het zaagblad is prima.
Als je verdekte sneden wil maken, een paar mm onder het hoogste punt van het zaagblad.
Met de stekker uit het stopcontact.Tip: maak er een gewoonte van als je je zaagblad heb vervangen of de instelling van je spouwmes hebt veranderd, je zaagblad even met de hand rond te draaien om te testen of die vrij loopt.