Woodworking.nl Challenge 2022 Uitslag

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Persoonlijk geen bezwaar tegen een beginnerscategorie, kunnen dat ook gewoon dit jaar proberen en kijken hoe het bevalt en daar volgend jaar op acteren. Lekker agile.

Laatst deed ik mee met een sportwedstrijd waarbij eigenlijk een afsluitend feest zou zijn met prijsuitreiking. Helaas ging dat feest door coronamaatregelen niet door. Toen is besloten om het toch voor iedereen leuk te houden *naast* de gewone prijzen een tiental kleine prijsjes te verloten onder iedereen die überhaupt meedeed aan het toernooi. Kan hier misschien ook werken, heb je altijd kans om iets te winnen.

Ik vind het gewoon leuk om iets te maken, en ik weet dat vele anderen veel beter en preciezer zijn dan ik. Toch gewoon leuk om mee te doen, doe je in coronatijd toch nog een beetje iets samen.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Zoals @klusrob al schreef, blijf weg bij beginnerscategorie en noem het de aanmoedigingsprijs. Deelnemers kunnen zelf in hun verslag vertellen over hun ervaring. Wellicht dat de jury dan enkele deelnemers kan nomineren voor de aanmoedigingsprijs en via een poll de uitslag. Krijgen we 1 publieksprijs overall en 1 “door het publiek“ aangemoedigd prijs.
 

StephanS

Actieve deelnemer
14 jun 2012
73
42
59
Geldrop
Maakt het nog uit als het werkstuk al enige tijd geleden gemaakt is?
Het reglement zegt daar niks over, toch?

groet,

Stephan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Er stond dat de regels ongeveer gelijk zijn aan de vorige challenge en daar heb ik ergens gelezen dat het een nieuw gemaakt werkstuk moet zijn. Kan even niet zo snel vinden waar. De bedoeling van deze challenge is om meer leden actief te betrekken en meer werkstukken te laten zien. Wat mij betreft alleen nieuwe werkstukken.
Maar ik ga er helemaal niet over. Daarvoor hebben we een jury en Jaap.
Ik ventileer alleen mijn mening en die is net zoveel waard als die van jouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

StephanS

Actieve deelnemer
14 jun 2012
73
42
59
Geldrop
We zullen het antwoord van de jury even afwachten, maar ik zie het nergens staan.
(En eigenlijk ik vind het ook niet echt heel belangrijk, maar misschien vragen meer mensen het zich af)

groetjes weer,

Stephan

De regels zijn min of meer ongewijzigd:

  • in basis 4 categorieën, houtsnijden, houtdraaien en werkstukken-kleine meubels en werkstukken-overige.
  • werkstukken moeten draagbaar zijn.
  • materiaal keuze vrij, misschien wel leuk om bij het werkstuk te vermelden wat de materiaalkosten (incl. afwerken) geweest zijn. Een stuk ebben wat je krijgt zou bij de houthandel wel b.v. 40 euro kosten... of 20 kg epoxy oid, bladgoud verzin het maar.
  • van alle deelnemende werkstukken is een kleine bouwbeschrijving met foto's en eventueel filmpje te zien op het forum in de bijbehorende rubrieken
  • Meerdere inzendingen per deelnemer mogelijk.
  • onafhankelijke jury, een deelnemer die zich niet goed behandeld voelt krijgt de kans bij een klachtencommissie zijn verhaal te doen en eventuele revanche.
  • Leuke prijzen per categorie en een forumpublieksprijs via een poll op het forum
  • Deelnemers moeten bereid zijn hun werkstuk enige tijd ter beschikking te stellen voor de jury en om ten toon te stellen (waarover nog geen invulling is....)
  • Deelnemers krijgen eeuwige roem in een aparte galerij of rubriek op het forum.
  • Meedoen doe je door je inzending op het forum te zetten tot Koningsdag 2022.
  • Bekendmaken uitslag eind april 2022.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Interessante vraag. De jury heeft hierin inderdaad niet voorzien. Het oorspronkelijke gedachtegoed is om met elkaar leuk bezig te zijn tijdens corona tijd. Deze redenatie volgend zou ik het logisch vinden om alleen werkstukken in te dienen die in deze periode gemaakt worden. Als dit een struikelpunt is, dan kan ik het toetsen bij de mede-jury-leden (mooi scrabble woord).
 
Eigenlijk zou het niet zo heel veel uitmaken . Mits er maar een mooi verslag van is. Het leuke van een werkstuk wat gaande weg wordt gemaakt is dat er meer interactie is tussen de maker en de kijker/lezer. Zo vraag ik nog wel eens advies/ mening bij het maken .
Ook komt als het daadwerkelijk in die periode wordt gemaakt de naam Challenge 2022 beter tot zijn recht.

Groet Edwin
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Nog 4 dagen dan sluit de challenge 2022. Hop aan de gang en stuur wat moois in. Natuurlijk hebben er al velen een inzending gedaan maar we hebben bijna 30 000 leden dus er kan nog wel wat bij. Ik denk wel dat de jury er van uit gaat dat niet iedereen een inzending doet want dan zijn ze nog wel even bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Wellicht goed om te melden. De jury komt op zaterdag 30 april bij elkaar om de inzendingen te beoordelen!

Jeffrey, ook bekend onder naam Jefmen, gaat een tool inrichten zodat iedereen kan stemmen om de winnaar van de publieksprijs te bepalen!
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Beste allen,
Als 1e prijs winnaar van de vorige challenge voelde ik me zeker verplicht om mijn ' titel te verdedigen'. Enthousiast begonnen was het de bedoeling om een 3-tal dicetowers te maken in verschillende uitvoeringen. De oorlog in oekraine gooide echter roet in het eten. Via een stichting waar ik 22 jaar geleden ik mede oprichter van was hebben we verschillende projecten lopen in Oekraïne. Een van de project, een bejaarden/verzorgingshuis, moest middels een noodtransport voorzien worden van de eerste levensbehoeften omdat winkels dicht waren en voedsel nauwelijks meer te verkrijgen was. Eenmaal weer thuis werd duidelijk dat op korte termijn weer een noodtransport noodzakelijk zou zijn. Momenteel zijn we hard in de weer om dit gereed te maken. Op 4 mei zullen we opnieuw naar Oekraïne afreizen. Dit maal zal een deel voor de vluchtelingen uit Kiev zijn die met 530 man in een school gehuisvest zijn in de plaats waar ook het verzorgingshuis staat. voor de liefhebber: Welkom op de site van Stichting Onderlinge Zorg Oekraïne

Wellicht worden de dicetowers nog gemaakt en zal ik ze in de reguliere pagina's op het forum zetten.

Het leek me wel leuk om naar jullie terug te koppelen wat ik in de goodybag uiteindelijk ontvangen heb, zie bijgaande foto:
foto1.jpg
foto2.jpg
 

Bijlagen

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 7

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.577
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Beste allen,
Als 1e prijs winnaar van de vorige challenge voelde ik me zeker verplicht om mijn ' titel te verdedigen'. Enthousiast begonnen was het de bedoeling om een 3-tal dicetowers te maken in verschillende uitvoeringen. De oorlog in oekraine gooide echter roet in het eten. Via een stichting waar ik 22 jaar geleden ik mede oprichter van was hebben we verschillende projecten lopen in Oekraïne. Een van de project, een bejaarden/verzorgingshuis, moest middels een noodtransport voorzien worden van de eerste levensbehoeften omdat winkels dicht waren en voedsel nauwelijks meer te verkrijgen was. Eenmaal weer thuis werd duidelijk dat op korte termijn weer een noodtransport noodzakelijk zou zijn. Momenteel zijn we hard in de weer om dit gereed te maken. Op 4 mei zullen we opnieuw naar Oekraïne afreizen. Dit maal zal een deel voor de vluchtelingen uit Kiev zijn die met 530 man in een school gehuisvest zijn in de plaats waar ook het verzorgingshuis staat. voor de liefhebber: Welkom op de site van Stichting Onderlinge Zorg Oekraïne

Wellicht worden de dicetowers nog gemaakt en zal ik ze in de reguliere pagina's op het forum zetten.

Het leek me wel leuk om naar jullie terug te koppelen wat ik in de goodybag uiteindelijk ontvangen heb, zie bijgaande foto:
Bekijk bijlage 118354
Bekijk bijlage 118355
Nu ben ik heel benieuwd wat ik ga winnen dit jaar!
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Ik ben bang dat ik de handdoek in de ring moet gooien met m’n twee lopende projecten. (Buitenlamp en nachtkastjes)
Het plan was dat ik vorige week vrijdag terug zou komen van vakantie. Ruim op tijd om de projecten af te ronden en mooie foto’s te maken.

Maar ik zit nu al een tijd vast in Deauville (Normandië) wachtend op onderdelen voor mijn wagen. De tussenbak van mijn pick up heeft het begeven. :(

Gemengde gevoelens want alles valt onder garantie en ik zit gratis in een hotel tussen de cider boeren. Maar vooruitzichten zijn dat ik waarschijnlijk eind deze week pas terug naar huis kan.…
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Ik ben bang dat ik de handdoek in de ring moet gooien met m’n twee lopende projecten. (Buitenlamp en nachtkastjes)
Het plan was dat ik vorige week vrijdag terug zou komen van vakantie. Ruim op tijd om de projecten af te ronden en mooie foto’s te maken.

Maar ik zit nu al een tijd vast in Deauville (Normandië) wachtend op onderdelen voor mijn wagen. De tussenbak van mijn pick up heeft het begeven. :(

Gemengde gevoelens want alles valt onder garantie en ik zit gratis in een hotel tussen de cider boeren. Maar vooruitzichten zijn dat ik waarschijnlijk eind deze week pas terug naar huis kan.…
Balen! Veel succes. Ik hoop dat je nog een beetje van de omgeving kan genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Goedemiddag, de inzendingen kunnen tot Koningsdag ingestuurd worden en daarom is de deadline afgelopen nacht verstreken. De jury heeft van de huidige inzendingen een overzicht gemaakt waarop de beoordeling plaats vindt.

De beoordelingen worden in eerste instantie per individueel jurylid opgesteld. En zaterdag komen de juryleden fysiek bij elkaar om de werkstukken te bespreken. We komen snel terug met inzichten, resultaten en natuurlijk de bekendmaking van de prijswinnaars. Tot snel!
 
Ik ben bang dat ik de handdoek in de ring moet gooien met m’n twee lopende projecten. (Buitenlamp en nachtkastjes)
Het plan was dat ik vorige week vrijdag terug zou komen van vakantie. Ruim op tijd om de projecten af te ronden en mooie foto’s te maken.

Maar ik zit nu al een tijd vast in Deauville (Normandië) wachtend op onderdelen voor mijn wagen. De tussenbak van mijn pick up heeft het begeven. :(

Gemengde gevoelens want alles valt onder garantie en ik zit gratis in een hotel tussen de cider boeren. Maar vooruitzichten zijn dat ik waarschijnlijk eind deze week pas terug naar huis kan.…


Ik ben dus niet de enige die het dit keer niet is gelukt. Dus niet getreurd mosseltje. We doen volgend jaar gewoon nog meer ons best.
Ik hoop dat jij ook hetzelfde mooie weer als ons hebt, een prachtige omgeving Normandië. Hopelijk auto snel weer gemaakt. Geniet er nog fff van.

Groet Edwin
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Goedemiddag, de inzendingen kunnen tot Koningsdag ingestuurd worden en daarom is de deadline afgelopen nacht verstreken. De jury heeft van de huidige inzendingen een overzicht gemaakt waarop de beoordeling plaats vindt.

De beoordelingen worden in eerste instantie per individueel jurylid opgesteld. En zaterdag komen de juryleden fysiek bij elkaar om de werkstukken te bespreken. We komen snel terug met inzichten, resultaten en natuurlijk de bekendmaking van de prijswinnaars. Tot snel!
Echt? Ik interpreteerde 'tot Koningsdag' als Koningsdag zelf nog inbegrepen. Hopelijk kan ik alsnog indienen, want heb nog half uurtje werk, dat ik vanavond ingepland had.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.